بزرگترین شکایت مردم از فروشگاه های آنلاین چیست؟
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام اینکه در حال حاضر 180 هزار شرکت در حال بهره برداری از این ماده هستند، گفت: روزانه 20 تا 30 شکایت و ماهانه حدود 1000 شکایت ثبت می شود و بیشتر شکایات مربوط به عدم رعایت موارد است. تحویل کالاها. و خدمات.
به گزارش ای بی اس نیوز، امین کلاهدوزان در نشست خبری درباره سامانه جدید تحویل این محصول اظهار کرد: گروه شرکت های عرضه کننده این محصول بیش از 1800 تراکنش تجارت الکترونیکی را به ثبت رساندند که نسبت به 1400 مورد رشد 48 درصدی را نشان می دهد. در شش ماهه نخست سال جاری 40 هزار آیامدی جدید صادر شده و تاکنون 180 هزار فقره آیامدی فعال برای کسبوکارها رسیده است، البته 200 هزار فقره آیامدی صادر شده که برخی از آنها فعال نیستند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز درباره شکایات مطرح شده در منطقه اینماد گفت: روزانه 20 تا 30 شکایت و ماهانه حدود 1000 شکایت ثبت می شود و بیشترین شکایات مربوط به غیر است. -انطباق. -تحویل کالا و خدمات
کلاهدوزان درباره رونمایی از سامانه جدید اینماد نیز گفت: اواخر شهریورماه امسال با توجه به بازخوردهای انجام شده برای بهبود این سامانه، تغییراتی ایجاد شد و سامانه جدید در پایان شهریورماه رونمایی شد. سامانه جدید اینماد از ابتدای هفته جاری به طور کامل راه اندازی شده است و در مدت دو هفته از شروع به کار این سامانه 200 شرکت دچار مشکل شده اند که ما آن را برطرف کرده ایم و از شنبه گذشته سامانه بدون مشکل کار می کند. چالش ها و مسائل. فعالیت در حال اجراست
وی افزود: روال کار سامانه جدید با شاپرک و نهادهای نظارتی مانند گذشته است. همچنین کاربران می توانند شکایات خود را در قسمت کاربر مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهند. علاوه بر این، بخش هایی به سیستم جدید اضافه شد که ذخیره و ردیابی بلیط ها را برای کاربران غیر ضروری می کرد.
به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، دو هفته از راه اندازی سامانه جدید می گذرد و مشکلاتی گزارش شده است. این گزارشها عموماً مربوط به مشکلات فنی سیستم جدید نبودند و مشکل از وزارتخانه دیگری بود. اما از آنجایی که سیستم جدید با این مشکلات استفاده شد، آن را به مشکل سیستم مرتبط کردند.
از سایت های بدون این کالا خرید نکنید
وی همچنین با بیان اینکه برخی خریداران همچنان از این کالا بی اطلاع هستند، تصریح کرد: بنابراین برخی از مصرف کنندگان از یک سایت چه این کالا را داشته باشد و چه نداشته باشد خرید می کنند و سپس با مشکل مواجه می شوند. توصیه ما این است که حتی برای سایت هایی که inmods دارند، سوابق خود را با کلیک بر روی لوگوی inmods بررسی کنید. اساسا در این قسمت کاربر می تواند سوابق شکایات، تخلفات و رسیدگی به آنها، رضایت سایر خریداران و … را مشاهده کند.
به گفته وی، تعداد قابل توجهی شکایت از شرکت های اینترنتی به پلیس یا دادسرای فتا وجود دارد که عمدتاً مربوط به خرید از سایت های ناشناس و فاقد نماد اعتماد الکترونیکی است. مرکز توسعه تجارت الکترونیک تنها می تواند به شکایات مربوط به این نوع فعالیت رسیدگی کند.
احراز هویت یکپارچه را از طریق سیستم Emta انجام دهید
در این دیدار ندا مصطفوی – رئیس مرکز تسهیل تجارت مرکز توسعه تجارت الکترونیک – نیز گفت: چند سالی است که بازنویسی سامانه اینماد در دستور کار قرار گرفته و در نتیجه فرآیندهایی که به این سامانه اضافه شده است. باعث برخی ناسازگاری ها شد.
وی می افزاید: با شناختی که از کسب و کار و نیازهای کاربران به دست آوردیم، سیستم پس از چند سال بازنویسی شد. تمام فرآیندها به طور خودکار به سیستم جدید منتقل شدند. لغو، انتقال دامنه و تعریف نماینده در سیستم جدید آسان تر شده است. نکته مهمی که ما راه اندازی کرده ایم احراز هویت یکپارچه است که در آن همه کاربران می توانند یکپارچه احراز هویت شوند. در روزهای اول مشکلاتی وجود داشت که همه آنها حل شد. ارتباط ما با شاپرک نیز برقرار است و مشکلی در صدور پرتال برای کسب و کارها وجود ندارد.
رئیس مرکز تسهیل کسب و کار مرکز توسعه تجارت الکترونیک درباره احراز هویت یکپارچه گفت: احراز هویت یکپارچه این سامانه از طریق سامانه امتا انجام می شود و علاوه بر احراز هویت، می توانیم درخواست مجوزهای فردی را نیز دریافت کنیم. علاوه بر این، ما احراز هویت را از طریق پنجره خدمات دولتی هوشمند نیز یکپارچه کرده ایم.
انتهای پیام