میلیاردها بازدید از سازمان های دولتی تبدیل به معامله شد
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که یکی از اقدامات دولت برای آنلاین کردن فعالیت ها تلقی می شود و بر اساس آخرین اظهارات رئیس سازمان فناوری اطلاعات، امروزه این پنجره با ارائه صدها کاغذ باعث شده تا مردم دیگر نیازی به مبادلات کاغذی نداشته باشند. از خدمات
به گزارش ای بی اس نیوز، همراه داشتن اصل و کپی متعدد مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی، اساسنامه، اخطاریه های تغییر شرکت و وکالتنامه های اداری همچنان یکی از مشکلات اصلی کار اداری است. به همین دلیل است که در سال های اخیر ایجاد یک فروشگاه واحد در حوزه های مختلف یکی از موضوعاتی بوده که مورد توجه مقامات دولتی قرار گرفته است.
ارتقای خدمات دولت یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و خدماتی هوشمند محسوب می شود که بدون مراجعه حضوری و ارسال مدارک می توان آن را به صورت آنلاین دریافت کرد. در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چند ماه زودتر از موعد قانونی، پنجره خدمات ملی هوشمند دولت را راه اندازی کرد و با شروع پاییز 1401، دستگاه ها و سازمان های بسیاری به این باجه متصل شده و خدمات خود را در این پیشخوان ارائه کردند. مسیر.
در همین راستا محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس این سازمان گفت: سیزدهمین سالگرد تأسیس سازمان فناوری اطلاعات ایرانیان به عنوان میلیاردها نفر فرا رسید. معاملات به لطف دولت الکترونیک انجام شد و سازمان های دولتی تبدیل به تراکنش هایی شدند که در یک اتاق پایاپای ملی مبادله می شدند.
وی بیان کرد: امروز پنجره خدمات ملی هوشمند دولت با ارائه صدها خدمت، مردم را از مبادلات کاغذی بی نیاز کرده است و بسترهای ملی هر روز نقش پر رنگ تری در اقتصاد دیجیتال کشور ایفا می کنند.
خوانساری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز با تنظیم مقررات از بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات حمایت می کند و توانسته با تأثیرگذاری بر شاخص های توسعه فناوری اطلاعات در استان های کشور نقش مهمی در پر کردن شکاف دیجیتالی ایفا کند. . امیدوارم زنجیره ارائه خدمات در این 13 سال توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران باعث پیشرفت و پیشرفت استفاده از فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم شود.
شایان ذکر است عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ماه گذشته در اولین جلسه کمیته نظارت بر اجرای ماده ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 که به هوشمندی خدمات دولتی و راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت: بر اساس قانون بودجه، کلیه دستگاه های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند، موظف به انجام سه اقدام شدند که اتصال دستگاه ها مرحله ای از کار است و با با ردیابی قابل توجه رسانه، بیش از 98 درصد دستگاه ها به این پنجره متصل شده اند.
وی همچنین گفت: گام بعدی ارائه کلیه خدمات دستگاه ها در قالب پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تا پایان آبان ماه خواهد بود و از آذرماه سال جاری کلیه درخواست های بین دستگاهی به صورت لحظه ای و آنلاین باشد. و در نهایت انتظار می رود تا ژانویه 20 درصد خدمات دستگاه کاملاً هوشمند شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار تاکید کرد: اگرچه در مرحله اول نتایج خوبی کسب کردهاند، اما برخی نهادها هنوز پیشرفتی در اجرای مراحل بعدی نداشتهاند که لازم است با تشکیل جلسات هفتگی، موانع پیش روی دستگاهها بررسی شود. کمیته نظارت و اتخاذ تدابیری برای حذف آنها.
انتهای پیام