عباس نژاد ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش بودن جام جهانی در قطر، مذاکرات برای راه اندازی خط کشتیرانی دوحه در دستور کار قرار گرفت و حتی ترمینال مسافربری این بندر توسط قطر بازسازی شد.
وی افزود: اگرچه قیمت بلیت یکی از موضوعاتی است که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. اما پیشبینی میشود قیمت بلیتهای سفرهای دریایی خارجی بسیار کمتر از پروازهای خارجی باشد و اساساً این یکی از دلایلی است که بسیاری از مسافران درخواست سفر دریایی در بندر باهنر – شارجه و لنگه – دبی را دارند. اما در این بین باید توجه داشت که بیش از 40 درصد هزینه سفرهای دریایی کرایه سوخت است که بر اساس نرخ منطقه ای محاسبه می شود. این امر به ویژه در کشتی های بزرگ بسیار مهم است.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات سفرهای دریایی برون مرزی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر باهنر – شارجه راه اندازی شده است و در صورت بالا بودن هزینه های سفر دریایی، که حدود 40 درصد ناشی از کشتی است، در حال کاهش است.» آرام آرام، قطعاً می توان امیدوار بود که تعداد سفرهای خارجی افزایش یابد.
absnews
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای حل این مسائل با وزارت نفت صحبت کرده ایم و پیگیر این موضوع بوده ایم. ما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید سوخت را با 80 درصد یارانه و 20 درصد نرخ بازار به کشتی ها – مانند سفرهای داخلی – ارائه کند که باعث موفقیت آن شود.
حسین عباس نژاد در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: مشکلی که در حوزه سفرهای دریایی به ویژه سفرهای برون مرزی وجود دارد این است که با شرایط فعلی هزینه کشتی های مسافربری بالا می رود. بنابراین، حتی اگر کشتی ها به طور کامل مسافربری کنند، این سفرها به صرفه نیست.
وی گفت: پایانه های مسافربری چابهار، بوشهر، آبادان، باهنر و بندر لنگه بازسازی شده است که در صورت مدیریت هزینه سفرهای دریایی و کشتی های سنگین، ادارات مسافری، گردشگری و دریا امکان سفر از چابهار به مسقط را خواهند داشت. . بوشهر – قطر، لنگه – دبی، قشم – عمان از سر گرفته شد و اخیرا با مذاکرات انجام شده سفر دریایی چابهار به کراچی راه اندازی می شود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز