یک مطالعه جدید نشان داده است که تقریباً تمام مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی برای امتحانات دانشگاه های انگلستان غیرقابل تشخیص بودند.
محققان دانشگاه ریدینگ می گویند که این مقالات به طور متوسط امتیاز بیشتری نسبت به مقالاتی که توسط دانشجویان نوشته شده است، کسب کرده اند. نتایج این مطالعه در مجله علمی PLOS ONE منتشر شد.
تقلب هوش مصنوعی در امتحانات: 94 درصد مقالات غیرقابل شناسایی بودند
تقریباً تمام مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی برای امتحان اخیر در سیستم های امتحانی دانشگاه های انگلستان قابل تشخیص نبود.
هوش مصنوعی قبلاً ثابت کرده است که می تواند در آزمایشات بهتر عمل کند. این امر باعث شده است که برخی از مدارس و دانشگاه ها استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را برای دانش آموزان ممنوع کنند.
این در حالی است که بر اساس مطالعات جدید، اجرای این قانون دشوار بوده و موفقیت آمیز نبوده است. محققان مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی را به پنج دوره مختلف روانشناسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارسال کردند. آنها دریافتند که 94٪ از این مقالات را نمی توان در آنچه آنها مطالعه موردی “Turing Test” نامیدند شناسایی کرد.
این آزمایش که در سال 1950 به نام ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر بریتانیایی آلن تورینگ نامگذاری شده است، توانایی ماشین را برای نشان دادن رفتارهای هوشمند و شبیه انسان می سنجد.
نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که این یافته بسیار نگران کننده است. در این مطالعه، آنها اشاره می کنند که نرخ شناسایی 6 درصد به طور کلی عدد بسیار پایینی است. آنها اضافه کردند که دانش آموزان بیشتر احتمال دارد خروجی هوش مصنوعی را تغییر دهند تا کمتر قابل کشف باشند.
علاوه بر این، در 83.4٪ موارد، مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی امتیاز بالاتری نسبت به یک مجموعه تصادفی با همان تعداد مقاله نوشته شده توسط خود دانش آموزان کسب کردند.
نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای اعلام کردند که نتایج آزمون تورینگ جامعه آموزشی جهانی را به پذیرش وضعیت جدید سوق می دهد. به نظر می رسد با ظهور هوش مصنوعی، بررسی سیاست ها و راهکارهای جدیدی برای تایید وضعیت دانشجویان ضروری شده است.
منبع خبر: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-generated-exam-papers-go-undetected-in-94-of-cases-study-finds
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز