75 درصد خدمات وزارت راه و شهرسازی به صورت الکترونیکی ارائه شد

به گزارش ای بی اس نیوز، مهدی صفدری به تشریح روند برقی شدن فعالیت ها در وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: با پیگیری تکالیف دستگاه های اجرایی برای اتصال به پنجره واحد خدمات دولت تا پایان شهریورماه، مقرر شد تا پایان شهریورماه سال جاری انجام شود. 30 درصد از پر استفاده ترین خدمات در سیستم دولت هوشمند ملی نشان داده می شود. وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را از اولین روزهای این مأموریت آغاز کرد و در پنجره واحد خدماتی وزارت راه و شهرسازی به نشانی my.mrud.ir خدمات رسانی کرد و این پنجره با دولت هوشمند مرتبط است. ویترین.
صفدری با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح وزارت راه و شهرسازی 56 خدمت از طریق پنجره ملی هوشمند خدمات عمومی ارائه می کنیم، تصریح کرد: 96 مجوز نیز به پنجره واحد متصل است که در مجموع 152 سرویس متصل است. از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند. و خدمات ارائه می دهد و هموطنان به 152 سرویس با احراز هویت دسترسی خواهند داشت.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دستگاه های باقیمانده باید برای اتصال به این پنجره و رفع مشکلات تلاش بیشتری کنند، گفت: ج گام بزرگی در راستای تحقق دولت و خدمات الکترونیک است. . هوش؛ لذا امیدواریم مردم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
انتهای پیام
وی گفت: حکمرانی داده یکی از ده مصوبه ای بود که وزیر محترم راه و شهرسازی در بدو فعالیت وزارتخانه خود پیشنهاد دادند. این یک موضوع بسیار پیشرفته و مترقی است که باید انجام شود و ما باید بتوانیم از داده هایی که جمع آوری می کنیم مطابق با تصمیماتی که باید در حوزه های مدیریتی گرفته شود استفاده کنیم. الکترونیک سیستم ها در نظر گرفته نمی شود و باید از اطلاعات ارزشمند ذخیره شده به بهترین نحو استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه موضوع شناسایی خدمات و آمار آنها در دستور کار قرار گرفت، گفت: حدود 25 درصد از الکترونیکی شدن خدمات باقی مانده که در مرحله برنامه ریزی و طراحی است و سامانه برخی از این خدمات در دست توسعه است. در حوزه وزارت راه و شهرسازی می خواهیم هیچ سرویسی که به صورت الکترونیکی قابل ارائه باشد به صورت حضوری ارائه نشود و اقدامات بعدی این است که سرویس ها به صورت هوشمند با یکدیگر تعامل داشته باشند و مردم بتوانند از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. بدون اینکه برای دریافت خدمات و ارائه پیشنهادات و انتقادات خود به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند.
ارائه 40 درصد از خدمات وزارت راه و شهرسازی از طریق پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند
وی خدمات کارت شناسایی را نیز برجسته کرد و گفت: 374 سرویس قابل الکترونیکی شدن وجود دارد که در شرایط فعلی 40 درصد از خدمات وزارت راه و شهرسازی از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه می شود. ، زمانی که مبلغ ثابت 30 درصد بود و امروز از این رقم جلوتر هستیم و تا پایان دی ماه که آخرین مهلت ارائه خدمات الکترونیکی است به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
وی بحث خدمات شناسنامه ای در این حوزه را مهم خواند و گفت: 399 خدمات شناسنامه در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که از این تعداد 374 مورد قابلیت الکترونیکی شدن است. تاکنون 203 خدمت به صورت الکترونیکی به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده ایم، بنابراین 75 درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
صفدری با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پنجره واحد خدماتی دارد، گفت: اما به دلیل مسائل فنی و زیرساختی این سازمان همچنان به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل نیست و بر اساس جلسه ای که با راهداری برگزار کردیم. سازمان، تصمیم گرفته شد که این اتفاق تا 25 اکتبر رخ دهد.
اتصال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به پنجره خدمات دولت هوشمند تا 4 مهر
صفدری با تاکید بر اینکه این سطح به مسائل برون سازمانی بستگی دارد و وزارت راه و شهرسازی یکی از قطعات این پازل است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به دلیل نوع ارتباطات برون سازمانی زیادی دارد. و تنوع ارائه خدمات؛ بنابراین زمانی به یک فرآیند 100 درصدی خواهیم رسید که طرف های ذینفع درگیر نیز به یکپارچگی خدمات و استعلامات دست یافته باشند.
بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و هواپیمای شرکت فرودگاه ها و ناوبری به این پنجره متصل نیستند. با این سازمان ها و شرکت ها جلساتی برگزار کردیم و مقرر شد تا پایان مهرماه به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت متصل شوند.
صفدری با بیان اینکه از 96 مجوز تجاری، 14 مجوز مربوط به ستاد وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این موضوع نیز مربوط به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است. شرکت ها و سازمان های وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت مادر تخصصی ساخت و سازهای جدید. شهرها، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سازمان هواشناسی و شرکت بازآفرینی شهری بر اساس تکلیف قانونی ذکر شده، ایران به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی درباره چشم انداز این وزارتخانه در حوزه اطلاعات خدماتی گفت: امیدواریم با یکپارچه سازی اطلاعات و جلوگیری از مفاسد احتمالی و انجام وظایف محوله شاهد شفافیت در خدمات باشیم. نظارت بر صحت و دقت بر اساس نقشه راهی که در سطح کلان کشور در حوزه دولت الکترونیک و خدمات دولت هوشمند ارائه شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی از وجود 96 پروانه بازرگانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این مجوزها باید بر اساس الزام قانونی که در سال گذشته تعیین شده الکترونیکی می شد. و این نیز رعایت شده است و وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های متعددی است که مجوز صادر می کند. 32 خدمت ثبت شده در حوزه ستادی وزارتخانه وجود دارد که از این تعداد 27 خدمت به صورت الکترونیکی انجام می شود و 22 مورد از این خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می شود که 81 درصد در حوزه ستادی وزارتخانه را شامل می شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مخاطبان سازمان مجری ساختمان ها و تجهیزات عمومی و دولتی و زیرساخت های حمل و نقل شرکت ساخت و توسعه کشور محدود است، گفت: در حال حاضر مخاطبان سازمان های اجرایی ساختمان ها و تجهیزات عمومی و دولتی و زیرساخت های حمل و نقل شرکت ساخت و توسعه کشور هستند. بر اساس گزارش ارائه شده توسط این دو شرکت، نحوه فعالیت آنها غیرالکترونیکی است، لذا در این زمینه مکاتبه ای با سازمان بازرگانی استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت دریافت فقدان مدرک در این زمینه دریافت کردند. .
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی از شفاف سازی خدمات وزارت راه و شهرسازی با یکپارچه سازی اطلاعات و ارائه 75 درصد خدمات این اداره به صورت الکترونیکی خبر داد.