سایر موضوعات

60 درصد ناوگان جاده ای فرسوده است

وی خاطرنشان کرد: بعد از زیرساخت ها بحث دیگر توسعه و نوسازی ناوگان است چرا نسبت واردات ناوگان به تولید ملی مناسب نیست؟ به نظر می رسد نمی توانیم با تولید داخلی ناوگان را تکمیل و نوسازی کنیم.

وی به کمبود لکوموتیو اشاره کرد و گفت: امروز کالا به سختی از گمرک تردد می کند در حالی که تردد ترانزیتی در دنیا یکپارچه شده است اما در کشورمان نتوانسته ایم این مشکل را حل کنیم.

افندی زاده گفت: امام در راهرو شمال به جنوب خط زیبای رشت آستارا دیده شد، آیا نمی توان به جاده ها توجه کرد؟

معاون وزیر راه:

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شهریار افندی زاده در این همایش با گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم پژوهش در جهان را دارد، افزود: باید از مطالعات کتابخانه ای به سمت حل مسئله برویم، اما ارتباط دانشگاه و صنعت وجود ندارد. هنوز نهادینه شده است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه ناوگان ریلی و جاده ای ما فرسوده شده است، از فرسودگی 60 درصدی ناوگان جاده ای خبر داد و افزود: ترانزیت در سال 1400 معادل 11.5 میلیون تن بود اما امسال در حالی که ترانزیت 20 میلیون تن پیش بینی کرده بود، اما تنها 7 میلیون تن ترانزیت در کشور داشتیم که نسبت به سال قبل فاصله زیادی دارد.

absnews

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت در کشور ما پتانسیل بالایی دارد اما هنوز محقق نشده است، گفت: در دولت سیزدهم قراردادهای ترانزیت متعددی امضا کرده ایم که از جمله آنها می توان به: “قرارداد ترانزیت 10 میلیون تنی با ازبکستان”، “سه 15” اشاره کرد. قرارداد ترانزیت میلیون تنی «ایران، روسیه و آذربایجان» و «توافقنامه ترانزیت ۲۰ میلیون تنی اجلاس اخیر آسیای مرکزی».

معاون وزیر راه از فرسوده بودن ناوگان ریلی و جاده ای ما خبر داد و اعلام کرد ناوگان جاده ای 60 درصد فرسوده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر 500 پروژه ریلی و جاده ای در دست اجراست اما کدام یک از آنها اولویت دارد؟ این اولویت ها در طرح جامع حمل و نقل گنجانده شده است.

وی افزود: فاز 2 طرح جامع حمل و نقل با همکاری 7 دانشگاه در حال تدوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا