سایر موضوعات

60 درصد ناوگان جاده ای فرسوده است

افندی زاده گفت: در کریدور شمال به جنوب خط زیبای رشت آستارا دیده می شد اما آیا نمی توان به مسیرهای جاده ای هم توجه کرد؟ بعد از زیرساخت ها، موضوع دیگر توسعه و نوسازی ناوگان است که چرا نسبت واردات ناوگان به تولید ملی مناسب نیست؟ به نظر می رسد نمی توانیم با تولید داخلی ناوگان را تکمیل و نوسازی کنیم.

انتهای پیام

وی با بیان اینکه ناوگان ریلی و جاده ای ما فرسوده است، ناوگان جاده ای را 60 درصد فرسوده اعلام می کند و می افزاید: ترانزیت در سال 1400 معادل 11.5 میلیون تن بود اما امسال که پیش بینی ترانزیت 20 میلیون تن بود. اما تنها هفت میلیون تن ترانزیت در کشور داشتیم که با رقم سال قبل فاصله زیادی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترانزیت در کشور ما پتانسیل بالایی دارد اما هنوز محقق نشده است، افزود: در دولت سیزدهم چندین قرارداد ترانزیت از جمله “توافقنامه ترانزیت 10 میلیون تنی با ازبکستان” امضا کرده ایم. ، “توافق سه جانبه ترانزیت 15 میلیون تنی با ایران. روسیه و آذربایجان” و “توافقنامه ترانزیت 20 میلیون تنی اجلاس اخیر آسیای میانه”.

معاون وزیر راه به کمبود لکوموتیو اشاره کرد و گفت: امروز تردد کالا از گمرکات سخت است در حالی که ترافیک ترانزیتی به دنیا ادغام شده است اما نتوانسته ایم این مشکل را در کشورمان حل کنیم.

به گزارش ای بی اس نیوز، شهریار افندی زاده در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم پژوهش در جهان را دارد، اظهار کرد: باید از مطالعات کتابخانه ای به سمت حل مسئله برویم، اما پیوند بین دانشگاه و صنعت هنوز نهادینه نشده است. در حال حاضر فاز دوم طرح جامع حمل و نقل با همکاری هفت دانشگاه در حال تدوین است که امیدواریم تا پایان سال 1401 و مطابق با افق 1404 نهایی شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ناوگان ریلی و جاده ای ما فرسوده است، از فرسوده بودن ناوگان جاده ای 60 درصد خبر داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 500 پروژه ریلی و جاده ای در حال اجراست اما کدام یک اولویت دارد؟ این اولویت ها در طرح جامع حمل و نقل گنجانده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا