اجتماعی

به طور جدی مراقب اشراف در مدارس خصوصی هستیم + فیلم رکنا

به گزارش رکنا، در پی انتشار منوی مجلل یک مدرسه غیردولتی در فضای مجازی، خبرنگار رکنا از وزیر آموزش و پرورش پرسید که این موضوع خلاف عدالت آموزشی است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز پاسخ داد که ما با اشرافیت مخالفیم.

احمد محمودزاده با اشاره به نظارت وزارت آموزش و پرورش وی در خصوص مدارس غیردولتی نیز گفت: در آزمون های سازمان موضوعات مختلفی از جمله شهریه، پوشاک دانش آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، غذا و میان وعده و … مطرح می شود. تحت نظارت و بررسی هستند.

وی با بیان اینکه این نکات در آیین نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیز وجود دارد که باید رعایت شود، گفت: بدون شک در خصوص موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشاک دانش آموزان. ، و غیره. .، انجمن اولیا و مربیان مدرسه باید نظارت و هدایت داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تاکید کرد: اگر مدرسه ای خارج از ساختارها شهریه بگیرد و اشرافی گری را ترویج کند که با سیاست ها و فرهنگ وزارت آموزش و پرورش همخوانی ندارد قطعا اقدامات جدی انجام خواهد داد، زیرا ما می خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و برابر رشد کنند.

محمودزاده در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کتاب های درسی بر اساس مصوبه برنامه درسی ملی در مدارس غیردولتی تدریس می شود، گفت: در برخی مدارس بیشتر از تصویب کتب مدارس با دانش آموزان کار می شود. کتابها غیر از کتابهای درسی باید دارای مجوز کارگروه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باشند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی گفت: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی شایسته در اختیار مدارس غیردولتی است، سال گذشته اعلام کردیم که تمامی معلمان مایل به ورود به مدارس غیردولتی هستند. مدارس مدارس دولتی باید یک فرآیند صلاحیت را طی کنند. برای دریافت کارت صلاحیت معلمی باید مشخصات حرفه ای و عمومی آنها در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: بخشی از این موضوع در گزینش گنجانده شده است، یعنی جذب نیروی انسانی با دو پیش نیاز انجام می شود. معلم نباید بدون گزینش و عدم تناسب تدریس با رشته تحصیلی وارد مدارس غیردولتی شود.

محمودزاده گفت: در یک پروسه سه ساله همه معلمان توانایی ها و دانش خود را ارتقا می دهند. مدارس غیردولتی برنامه ریزی کرده ایم، می گوید: 360 ساعت در قالب شش پودمان 60 ساعته طراحی شده که در آن مهارت های عمومی و دانش آموزشی و تخصصی لحاظ شده است. این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان آغاز شد که بخشی از آن در تابستان و بخشی دیگر در سال تحصیلی انجام می شود. ضمناً تمامی استان ها موظف بودند که نیمسال اول و دوم را قبل از پایان سال تحصیلی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم وجود ندارد، تصریح کرد: به جز تامین نیروی انسانی در بخش آموزش دولتی، موسسان در صورت نیاز نیروی انسانی را معرفی می کنند. ، کدام یک باید انتخاب شود و روند آموزشی. همچنین باید برای تدریس در دوره های مختلف دانشگاهی آمادگی داشته باشند.

https://www.rokna.net/fa/tiny/news-931971>منبع:

خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا

اخبار خبرگزاری رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا