رئیس انجمن تخصصی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور گفت: در حال حاضر 40 درصد تولیدات این صنعت صادر می شود که رفع برخی مشکلات با انتقال منابع مالی می تواند این میزان را افزایش دهد.
وی گفت: خوشبختانه 95 درصد مواد اولیه این صنایع در داخل کشور تامین می شود و تلاش می شود تا درصد باقی مانده نیز با کیفیت قابل قبول تولید شود و این یکی از مزیت های نسبی این صنعت است.
عزیززاده افزود: با توجه به اینکه فناوری صنایع کاشی و سرامیک ایران آخرین فناوری روز دنیاست، از نظر تولید مدرن مشکلی نداریم و شرکت های نوآور و دانش بنیان اخیرا تلاش خود را آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: صنعت کاشی و سرامیک در عین حال دانش، صنعت و هنر است و شرکت های مطرح و مطرح از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنند و بنابراین امروز از نظر تولید و صادرات در رتبه پنجم جهان قرار داریم که به برکت همین هاست. خلاقیت هایی که شرکت ها ایجاد می کنند
مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم مشکلات بسیاری در صنایع کشور وجود دارد اما مشکل اصلی در صنایع کاشی و سرامیک بحث تامین انرژی است. واحدهای تولیدی ما با توجه به اشتغال بالا همواره سعی کرده اند نیروی انسانی خود را حتی در زمان تعطیلی حفظ کنند و این تعهد به مسئولیت اجتماعی زیان های خاصی را به دنبال دارد.
عزیززاده افزود: یکی دیگر از مشکلات این صنعت در حوزه صادرات است و مربوط به تحریم و برگشت پول و نقل و انتقال منابع مالی است که واحدهای ما را با مشکل مواجه می کند. با وجود این مشکلات، کشورهایی مانند هند و چین که این کار را انجام می دهند. روابط خوبی دارند، به هر نحوی موقعیت و بازار ما را تحت الشعاع قرار می دهند.
وی بیان کرد: مشکلات لجستیکی به ویژه برای صادرات و بازارهای آفریقایی داریم در حالی که کشورهای رقیب ما به واحدهای تولیدی خود که نمایشگاه های تخصصی برگزار می کنند یارانه حمل و نقل و مشوق صادرات می دهند و به شرکت ها برای شرکت در این نمایشگاه ها یارانه می دهند.
عزیززاده تقویت مشاوران بازرگانی در بازارهای هدف را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی یک صنعت بزرگ می شود باید زیرساخت های آن در ساختارهای سیاست خارجی اقتصادی نیز دیده شود.
وی گفت: خوشبختانه واردات کاشی و سرامیک به کشور با توجه به میزان تولیدی که داریم ممنوع است، اما شاهد اقلام تصادفی در بازار هستیم که قطعاً به صورت رسمی وارد نمی شوند.
عزیززاده افزود: تولید سرامیک و کاشی ایرانی از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز ملی برای همه سلیقه ها است، زیرا محصولات ما با آخرین فناوری های روز دنیا تولید می شوند و از نظر قیمت در مقایسه با کشور بسیار پایین و قابل رقابت هستند. کشورهای رقیب این امر مستلزم تقویت زیرساخت های صادراتی است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران تا روز جمعه 13 آبان ماه ساعت 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب آماده بازدید علاقمندان می باشد.
رئیس انجمن تخصصی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور گفت: در حال حاضر 40 درصد تولیدات این صنعت صادر می شود که رفع برخی مشکلات با انتقال منابع مالی می تواند این میزان را افزایش دهد.
وی گفت: خوشبختانه 95 درصد مواد اولیه این صنایع در داخل کشور تامین می شود و تلاش می شود تا درصد باقی مانده نیز با کیفیت قابل قبول تولید شود و این یکی از مزیت های نسبی این صنعت است.
عزیززاده افزود: با توجه به اینکه فناوری صنایع کاشی و سرامیک ایران آخرین فناوری روز دنیاست، از نظر تولید مدرن مشکلی نداریم و شرکت های نوآور و دانش بنیان اخیرا تلاش خود را آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: صنعت کاشی و سرامیک در عین حال دانش، صنعت و هنر است و شرکت های مطرح و مطرح از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنند و بنابراین امروز از نظر تولید و صادرات در رتبه پنجم جهان قرار داریم که به برکت همین هاست. خلاقیت هایی که شرکت ها ایجاد می کنند
مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم مشکلات بسیاری در صنایع کشور وجود دارد اما مشکل اصلی در صنایع کاشی و سرامیک بحث تامین انرژی است. واحدهای تولیدی ما با توجه به اشتغال بالا همواره سعی کرده اند نیروی انسانی خود را حتی در زمان تعطیلی حفظ کنند و این تعهد به مسئولیت اجتماعی زیان های خاصی را به دنبال دارد.
عزیززاده افزود: یکی دیگر از مشکلات این صنعت در حوزه صادرات است و مربوط به تحریم و برگشت پول و نقل و انتقال منابع مالی است که واحدهای ما را با مشکل مواجه می کند. با وجود این مشکلات، کشورهایی مانند هند و چین که این کار را انجام می دهند. روابط خوبی دارند، به هر نحوی موقعیت و بازار ما را تحت الشعاع قرار می دهند.
وی بیان کرد: مشکلات لجستیکی به ویژه برای صادرات و بازارهای آفریقایی داریم در حالی که کشورهای رقیب ما به واحدهای تولیدی خود که نمایشگاه های تخصصی برگزار می کنند یارانه حمل و نقل و مشوق صادرات می دهند و به شرکت ها برای شرکت در این نمایشگاه ها یارانه می دهند.
عزیززاده تقویت مشاوران بازرگانی در بازارهای هدف را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی یک صنعت بزرگ می شود باید زیرساخت های آن در ساختارهای سیاست خارجی اقتصادی نیز دیده شود.
وی گفت: خوشبختانه واردات کاشی و سرامیک به کشور با توجه به میزان تولیدی که داریم ممنوع است، اما شاهد اقلام تصادفی در بازار هستیم که قطعاً به صورت رسمی وارد نمی شوند.
عزیززاده افزود: تولید سرامیک و کاشی ایرانی از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز ملی برای همه سلیقه ها است، زیرا محصولات ما با آخرین فناوری های روز دنیا تولید می شوند و از نظر قیمت در مقایسه با کشور بسیار پایین و قابل رقابت هستند. کشورهای رقیب این امر مستلزم تقویت زیرساخت های صادراتی است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران تا روز جمعه 13 آبان ماه ساعت 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب آماده بازدید علاقمندان می باشد.