سایر موضوعات

تمایل روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت – آستارا

انتهای پیام

در همین راستا خیراله خادمی به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، احداث راه آهن رشت – آستارا را انقلابی در ترانزیت بین المللی و منطقه ای اعلام کرد و گفت: با تکمیل این بخش از کریدور راه آهن شمال به جنوب تبدیل به منطقه مبادله کالا و کالا در شرق و غرب می شود و می تواند مسیری جذاب، اقتصادی و کاملاً ایمن برای جابه جایی کالا نسبت به مسیر موجود باشد.

وی با اشاره به مذاکرات متعدد با روسیه برای این همکاری گفت: در پی جلسات کارشناسی، توافقات در سطح عالی بین دو کشور صورت گرفت، پیشنهادات مکتوب بین طرفین رد و بدل شد و با توجه به تمایل روسیه برای این همکاری، امیدوارم برای توافق تا پایان سال، یک چارچوب پیدا کنید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت – آستارا، توافقاتی حاصل شد و با برگزاری جلسات کارشناسی، پیشنهادات و پیشنهادات ریلی رشت – آستارا صورت گرفت. دو کشور برای این همکاری معرفی شدند که با توجه به اشتیاق زیاد روسیه امیدواریم تا پایان سال به توافقی اجرایی برای ساخت این خط آهن برسیم و ترانزیت بین المللی در منطقه را متحول کنیم.

به گزارش ای بی اس نیوز، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه روز چهارشنبه از اسکله های راه آهن رشت – آستارا، رشت – خزر و آستارا بازدید و برای همکاری در ساخت راه آهن رشت – آستارا و اجرای برنامه گسترده ترانزیتی ابراز تمایل کردند. . اعلام کردند

خادمی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این راه آهن را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل مسیر در مدت سه سال، این رقم معادل 25 تا 30 هزار میلیارد تومان به ارزش روز است که 17 هزار میلیارد تومان آن اجرایی است. هزینه و 3000 میلیارد تومان برای ارزیابی زمین مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه همپنین در خصوص اجرای راه آهن رشت – خزر به عنوان اولین قطعه از تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب گفت: اجرای این قسمت از پروژه نیز در حال انجام است البته به طول 15 کیلومتر ریل گذاری انجام شده و با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور به استان گیلان و تخصیص بخشی از این اعتبارات، امیدواریم این محور ریلی تا بهار سال آینده تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز مقدمات تامین مالی این پروژه از منابع ملی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روش های تامین مالی پروژه برای تملک توافقاتی صورت گرفته است. امیدواریم بخشی از هزینه تملک زمین تا پایان سال تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول محور ریلی رشت – آستارا را 164 کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 12 کیلومتر از سمت آستارا و 10 کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است و اگر بخشی از اعتبار تضمین شده است، امیدواریم تا پایان سال بخش ها به پایان برسد، پروژه های دیگر نیز فعال شوند.

خادمی تامین مصالح رودخانه ای در این محور را یکی از مشکلات اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: با جلسات اخیر با استاندار و سایر مسئولان به زودی تامین مواد رودخانه ای با کیفیت مورد نیاز اجرا تضمین می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا