3 الزامات یک عضو کمیسیون صنایع برای فروش موفقیت آمیز خودرو در بورس

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به وجود تعادل بین عرضه و تقاضا، تبیین سازوکار به نفع مصرف کننده و حداکثر انحراف 10 درصدی مبنای قیمت و قیمت معامله به عنوان شرایط عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس. کردی: اگر در عرضه خودرو در بورس به این سه شرط توجه نشود، قیمت ها قابل کنترل نیست و معامله به نفع مصرف کننده، مردم و مشتریان ختم نمی شود.
انتهای پیام
حجت الله فیروزی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر تداوم عرضه خودرو در بورس و برخی ایرادات به آن، اظهار کرد: اساساً اگر قرار باشد خودرو در بورس اعم از داخلی و خارجی فروخته شود، سه. شرایط باید رعایت شود؛ شرط اول این است که عرضه زیادی وجود داشته باشد که از رقبا پیشی نگیرد و بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار باشد.
وی افزود: شرط دوم تداوم عرضه خودرو در بورس باید این باشد که بورس ساز و کار خود را به گونه ای توضیح دهد که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد و خودرو به دست دلالان نیفتد. . بورس نباید محل فعالیت کسانی شود که در حوزه خودرو کار اقتصادی می کنند. شرط سوم این است که رقابت بین مصرف کنندگان واقعی در بورس تا حدودی رخ دهد و درصد کمی بالاتر از قیمت پایه باشد. رقابت نباید به گونه ای باشد که قیمت خودرو بیش از 10 درصد قیمت پایه افزایش یابد.
این عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: به نظر من اگر این سه شرط در نظر گرفته شود می توان خودرو را در بورس عرضه کرد وگرنه نمی توان قیمت ها را کنترل کرد و پرونده به نفع مردم تمام نمی شود. مصرف کننده، مردم و مشتری. همانطور که از زمانی که فولاد وارد بورس شد، دیدیم که فقط مصرف کنندگان فولاد و کارخانه های فولاد و فعالان این حوزه هستند که با هم رقابت می کنند و رقابت آنقدر نیست که قیمت ها را بالا ببرند، باید همین طور باشد. حوزه خودرو، پاییز و مصرف کنندگان واقعی باید شناسایی و رقابت شود تا قیمت افزایش نیابد.
فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد خودرویی عرضه شود و هر فردی در هر حالتی آن را بخرد، طبیعی است که فعالان بازار که متولی شرایط هستند، برنده شوند و مردم متضرر شوند.