جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴
شرایط بورس برای بازگشایی نماد شرکت های اقدامات حقوقی استانی - اخبار بورس |  بورس - اخبار اقتصادی تسنیم

15 روز تا یک ماه زمان انتظار برای خرید بلیط هواپیما است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: برای اینکه هواپیماها و مردم بتوانند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند، باید نرخ کرایه ها متعادل باشد وگرنه با این کرایه ها همان هواپیماهای بالای 25 سال وارد بازار می شود. هیچ سرمایه گذاری نمی تواند یک هواپیمای 50 میلیون دلاری بخرد.” فروش بلیط مسیر تهران – مشهد یک میلیون تومان.

absnews

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در حال حاضر 20 ایرلاین و 115 هواپیما در کشورمان فعال هستند و زمان انتظار برای خرید بلیط هواپیما بین 15 روز تا یک ماه رسیده است و به نوعی بلیت موجود نیست.

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعت گرانی محسوب می شود و اگر بخواهیم صنعتی پرجنب و جوش داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم، گفت: با وجود 20 شرکت هواپیمایی در حال حاضر 115 هواپیما در ناوگان وجود دارد.

absnews

اسعدی سامانی با اشاره به درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: امسال با افزایش حقوق، افزایش نرخ ارز، افزایش حقوق واردات قطعات و کالاها به میزان 4200 تومان در نصف کرایه، افزایش قیمت کلی قطعات هواپیما و افزایش هزینه های حمل و نقل، درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را دادیم و علیرغم پیگیری های انجام شده، تا امروز وزارت راه و شهرسازی برای متعادل کردن قیمت ها و افزایش سقف قیمت توافق نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 ایرلاین و 115 هواپیما در کشورمان فعال هستند و مدت انتظار برای خرید بلیط هواپیما بین 15 روز تا یک ماه رسیده است و به نوعی دیگر بلیت در دسترس نیست.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت بلیت، ایرلاین ها را نگران از دست دادن مسافران نمی کند، گفت: تجربه نشان می دهد که افزایش قیمت بلیت منجر به از دست دادن مسافر نمی شود. در سال 94 که آزادسازی قیمت بلیت هواپیما اجرا شد، 268 فروند هواپیما در ناوگان فعال بود و 17 میلیون مسافر داخلی جابجا شد. پس از آن تا سال 1376 که نرخ ارز افزایش یافت، تعداد مسافران به 24 میلیون نفر در سال افزایش یافت و تعداد هواپیماهای فعال به 312 فروند رسید.

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، مقصود اسعدی سامانی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور گفت: اگرچه طبق آمار سازمان هواپیمایی 173 فروند هواپیما در ناوگان فعال وجود دارد که از این میان 115 فروند هواپیما در واقع توانایی انجام این کار را دارند. در حین پرواز

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خاطرنشان کرد: پارسال که دولت شروع به کار کرد، طبق آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری، 164 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور ها فعال بود و نه 70 فروند که اعلام شد. اما در این مدت به دلیل محدودیت هایی که وزارت راه و شهرسازی برای صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کرده و فشاری که در سال گذشته برای کاهش 15 درصدی بلیت هواپیما وارد کرد، توان ناوگان هوایی ضعیف شده است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که صنعت هوانوردی صنعت گرانی محسوب می شود و اگر بخواهیم صنعتی پرجنب و جوش داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم و از آنجایی که این صنعت وابسته به ارزهای خارجی و صنایع و بازارهای خارجی است، هزینه های آن بالاست. .

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *