سایر موضوعات

امکان تولید موتور موتورسیکلت در داخل ساختمان با سرمایه گذاری مستقیم وجود دارد

مصطفی صفرخانی گفت: حدود 70 درصد از قطعات پرفروش موتور CDI 125 در داخل تولید می شود و می توان با سرمایه گذاری مستقیم به سمت تولید موتور رفت. در حال حاضر شاسی، رینگ، لاستیک، فرمان، شاخک، کابل، چراغ و سیم کشی در کشور تولید می شود.

وی درباره تامین مواد اولیه گفت: نسبت به سال قبل مواد اولیه بیشتری در بازار وجود دارد و هیچ مشکلی در حوزه تولید در این زمینه گزارش نشده است.

مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران دوچرخه و قطعات موتورسیکلت تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، تنوع موتورسیکلت های موجود در بازار را مزایا و معایب دانست و گفت: تعداد موتورسیکلت های مدل های مختلف برای خریداران جذاب هستند، اما به دلیل تنوع موتور سیکلت، تولید قطعات برای قطعه سازان مقرون به صرفه نیست. از آنجایی که برای هر قطعه باید قالبی تهیه کرد و به دلیل اینکه تعداد موتورسیکلت های موجود در بازار متنوع است و از هر موتور چند عدد در بازار وجود دارد، قطعه ساز سود چندانی در تولید قطعات نمی برد.

absnews

وی افزود: حدود 70 درصد از قطعات پرفروش موتور CDI125 در داخل تولید می شود و می توان با سرمایه گذاری مستقیم به تولید موتور روی آورد. در حال حاضر شاسی، رینگ، لاستیک، فرمان، شاخک، کابل، چراغ و سیم‌کشی در داخل تولید می‌شود و در زمینه نصب موتور نیز اخیراً شرکتی وارد بازار شده است. قبل از آن هاب چرخ عقب وارداتی بود که اخیراً در اصفهان تولید شده است.

absnews

این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: ما دیگر تولیدکننده 10 سال قبل نیستیم و در همه ارکان تولید صنعتی به رشد چشمگیری دست یافته ایم. اما برای استفاده از این پتانسیل ها نیازمند حمایت مالی و تسهیلات پرداختی دولت هستیم. در صورت کاهش فشارهای بیمه و مالیات بر تولیدکنندگان، با توجه به شعار سال امکان ایجاد اشتغال بیشتر میسر می شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و تعمیرکاران دوچرخه و قطعات موتورسیکلت تهران افزود: در زمینه تولید قطعات دوچرخه قابلیت های زیادی وجود دارد و بیشتر قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می شود. اما برای ورود به این عرصه نیازمند بنگاه های دانش بنیان هستیم، زیرا استفاده از دوچرخه در اکثر شهرهای پیشرفته دنیا مطرح شده و به تولید انبوه رسیده است.

مصطفی صفرخانی گفت: تولیدکنندگان داخلی در تولید قطعات مورد نیاز بازار سرآمد هستند و در زمینه مهندسی معکوس از ظرفیت بالایی برخوردارند، اما عدم صرفه اقتصادی، تولید یک سری محصولات را غیر منطقی می کند.

وی دستگاه های تولید سکه را قدیمی دانست و گفت: بیشتر دستگاه ها متعلق به آلمان، اتریش، سوئد و چین است. در صورت عزم مسئولان برای تولید این ماشین آلات، ظرفیت تولید این ماشین آلات در کشور فراهم است.

رئیس اتحادیه قطعه‌سازان موتورسیکلت تهران:

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران قطعات دوچرخه و موتورسیکلت تهران از روند تولید موتورسیکلت به سمت کیفیت خبر داد و گفت: توزیع ناهموار سوخت در سیلندرها و آلایندگی بیشتر موتورهای کاربراتوری در مقابل موتورهای تزریقی باعث شده است که موتورهای کاربراتوری از بین بروند. ما فقط با اجازه دادن به موتورهای تزریق سوخت توانستیم به این هدف برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا