12:57 – 01 اوت 1403
محمد محمدی بخش، رئیس اداره کل هوانوردی کشوری در یک برنامه رادیویی در رادیو تخاصوس گفت: صنعت هوانوردی قوانینی دارد که از سال 1328 دستخوش تغییراتی شده است. طبق قانون برنامه پنجم افزایش یارانهها و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در قانون برنامه پنجم تصویب شد و این قانون حدود یک سال ادامه داشت، اما این موضوع در برنامه ششم لغو شد. قانون طرح.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در آذرماه 1400 هجری شمسی این نرخ 15 درصد کاهش یافت و با تمهیداتی که انجام شد، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد و سازمان هواپیمایی کشوری نیز تحت نظارت قرار گرفت، اما با تصمیمی قبل از در دیوان عدالت اداری، این نرخ از دسترس سازمان تنظیم مقررات و آزادسازی بازار افزایش یافته است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: 113 فروند هواپیما با میانگین سنی 2 تا 30 سال زمینگیر شدند که از این تعداد 40 فروند به طور کامل از سرویس خارج شده و در حال حاضر این قابلیت را داریم که هواپیما برای تعمیر به خارج از کشور اعزام نکنیم .
محمدی بخش افزود: در حال حاضر نباید بلیط هواپیما را عرضه کنیم زیرا همچنان اختلاف قیمت داریم و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است به نظر من اگر بتوانیم از اختیارات قانونی برای تعیین سقف قیمت استفاده کنیم و مهمترین وظیفه ما در قبال مردم امنیت و امنیت است که موفق شده ایم دولت سیزدهم 6 میلیون پرواز را بدون سانحه انجام دهد.
خبرنگار: کبری عزیزم