1000 قطعه خودرو در استاندارد اجباری گنجانده شده است
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس هدف گذاری تا پایان سال 1402 تعداد استانداردهای اجباری قطعات خودرو به 1000 مورد می رسد.
به گزارش ای بی اس نیوز، مهدی اسلام پناه گفت: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری قطعات خودرو شروع شد کمتر از 54 قطعه استاندارد شده بود در حالی که خودرو از چند هزار قطعه تشکیل شده است. بنابراین پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 تعداد استانداردهای اجباری قطعات خودرو به 1000 قطعه برسد.
وی همچنین درباره استانداردهای اجباری 85 گانه خودرویی که مهلت اجرایی آن تا پایان تیرماه است، گفت: این استانداردها جزء استانداردهای ایمنی و عملکردی است که طبق دستور رئیس جمهور باید اجرا شود. باید کیفیت خودروهای ملی افزایش یابد و این خواسته و حق مردم است. اگر این مسیر در سال های اخیر طی می شد، شاهد مسائل و مشکلات کنونی صنعت خودرو نبودیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تعدادی از خودروسازان الزامات استاندارد 85 را بر روی محصولات خود اجرا کرده اند، تصریح کرد: فرصت لازم به خودروسازان داده شده است تا استاندارد 85 را اجرا کنند و امیدواریم بقیه موارد خودروسازان نیز این استانداردها را رعایت خواهند کرد. خودروسازان در صورت عدم رعایت استانداردها طبق قانون با آنها برخورد می شود و به کمیسیون ماده 42 قانون احضار و به آنها تذکر داده می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خط تولید خودرو متوقف می شود یا خیر؟ وی تصریح کرد: به دلیل جایگاهی که دارم اگر صحبت کنم می تواند آثار خاصی را وارد بازار کند. بیایید خط قرمز را همانطور که قانون تعریف کرده است قرار دهیم.
این مقام مسئول در یک برنامه تلویزیونی درباره موضوع واردات خودرو نیز گفت: از روز اول که تصمیم به صدور مجوز واردات گرفته شد، استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصار شکن برای اقتصاد کشور دانستیم. . و بازار خودرو امروز سازمان ملی استاندارد ایران برای شکستن انحصار موجود شرایطی را برای واردات خودرو تعیین کرده است تا میلیون ها خودرو وارد کشور شوند. به طور معمول، 80 درصد واردات کشور، به ویژه وارداتی که در خط تولید استفاده می شود، طی 5 تا 7 روز از نظر انطباق و صلاحیت ارزیابی می شود. در حالی که در گذشته این مدت به 50 روز می رسید.
وی با بیان اینکه نقشه برداران برای ترخیص محموله های اساسی به عرشه کشتی می روند، گفت: این رویکرد وظیفه محور در هیچ پروتکلی گنجانده نشده است که نقشه بردار چند مایلی قبل از ورود کشتی به لنگرگاه به عرشه کشتی منتقل شود. ، از ناخدای کشتی اجازه گرفته شود، نمونه برداری باید به سرزمین اصلی منتقل شود و مراحل آزمایش ادامه یابد. اما این کار به منظور سهولت و سرعت بیشتر انجام شد که کار بسیار پر ریسکی نیز هست.
اسلام پناه با اشاره به پیگیری های دولتمردان به ویژه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این پیگیری ها ما را بر آن داشت که سپرده گذاری و سپرده گذاری در بنادر را رد کنیم و کالا و خدمات را به سلامت وارد چرخه کنیم.
انتهای پیام