تقویت فعالیت های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هند

absnews
لازم به ذکر است که کریدور شمال – جنوب بهترین مسیر موجود برای حمل و نقل بار بین هند و روسیه است، زیرا زمان ترانزیت از کریدور شمال – جنوب بین 20 تا 25 روز است در حالی که حمل و نقل از طریق کانال سوئز به روسیه و کشورهای آسیای مرکزی بین 40 تا 40 روز است تا 50 روز طول می کشد. به گونه ای که هیچ مسیر دیگری از نظر زمان ترانزیت و هزینه حمل و نقل برای دسترسی به بازار روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع نمی تواند با مسیر کریدور شمال – جنوب رقابت کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده هدف این گروه کاهش ترانزیت است. زمان بین هند و روسیه 15 روز است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش فعالیت های خود در کریدور شمال به جنوب، همزمان با فعالیت منظم و منسجم، فعالیت های خود را در هند تقویت می کند. در طی مذاکرات و حصول توافق با راه آهن ملی هند و سازندگان و بازرگانان هندی، در نظر دارد محصولات صادراتی را از شرق این کشور به کلکته منتقل کند که از طریق راه آهن به بنادر غرب هند منتقل می شود. ناوگان از طریق کریدور شمال-جنوب، روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع.
در همین حال، اقدامات اجرایی و بازاریابی انجام شده برای تقویت و توسعه همکاری با طرف های هندی برای حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی از این کشور به روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع به دلیل استقبال بسیار گرم آنها آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.
از سوی دیگر، گروه دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر با بهرهبرداری و مدیریت بندر سالیانکا روسیه در سواحل دریا، دریای خزر و با سرمایهگذاری و سرمایهگذاری، اقدامات مؤثری را برای تقویت فعالیت در کریدور شمال – جنوب انجام داده است. توسعه این بندر
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور رونق بخشیدن به فعالیت خود در کریدور شمال-جنوب و با استقرار نمایندگی های خود در مناطق مختلف هند، محصولات صادراتی شرق این کشور را که به بنادر حمل می شود، منتقل می کند. در غرب هند با راه آهن. .
با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند بسیار مشتاق و علاقمند به گسترش فعالیت های تجاری خود با روسیه، کشورهای CIS و ایران از طریق کریدور شمال-جنوب هستند، گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب، از چند ماه پیش حمل و نقل منظم کانتینری از بنادر غرب هند به بنادر جنوبی ایران آغاز شد.
این به منظور ارتقای کریدور شمال-جنوب انجام شد.