یک مرکز تماس ابری خوب چه ویژگی هایی دارد؟
سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
امکانات دنیای جدید، مرزهای فیزیکی را بی معنا کرد. یکی از این امکانات، مرکز تماس ابری است که به شرکتها کمک میکند در شرایط خاص، بدون نیاز به اتصال سیم، تماسهای تلفنی با کیفیت بالا برقرار کنند. اگر می خواهید با این نوع مرکز تماس آشنا شوید یک مرکز تماس ابری خوب چه ویژگی هایی دارد؟این مقاله را از دست ندهید.
مرکز تماس ابری چیست؟
اگر می دانید تلفن اینترنتی چیست، ممکن است درک مفهوم مرکز تماس ابری برای شما آسان باشد. این مراکز تماس به فضای مجازی متکی هستند و با استفاده از IP یا اتصالات اینترنتی، تلفن برقرار می کنند. در واقع، در این نوع از مرکز تماس، هیچ ماشین غول پیکر یا سیم بلند وجود ندارد. از طرف دیگر، تنها با خرید خدمات از یک ارائهدهنده تلفن ابری، میتوانید تماسهایی با کیفیت بالا برقرار کنید.
مشاغلی که از مرکز تماس ابری استفاده می کنند نیازی به خرید یا اجاره دفتر فیزیکی، تجهیزات پیچیده یا پرداخت هزینه های گزاف ندارند. کارمندان شرکت می توانند با استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ یا حتی تلفن های هوشمند به سیستم تلفن ابری متصل شوند و بدون هیچ محدودیتی تماس های داخلی و خارجی برقرار کنند. اگر می خواهید از ویژگی های ویژه یک مرکز تماس تمام عیار بدون سرمایه گذاری هنگفت استفاده کنید، مراکز تماس ابری برای شما مناسب خواهند بود.
امکانات مرکز تماس ابری
مرکز تماس ابری با توجه به امکانات متنوعی که دارد می تواند برای طیف وسیعی از مشاغل بزرگ و کوچک مناسب باشد. این ویژگی ها ممکن است بسته به خدماتی که خریداری می کنید و ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید متفاوت باشد. به عنوان مثال، امکانات تلفن VoIP مرکز تماس Novatel Cloud عبارتند از:

· با بخش ارتباط با مشتری تماس بگیرید
یکی از مزایای مرکز تماس ابری این است که به CRM شما متصل می شود. این به شرکتها اجازه میدهد تا به طور منظم تاریخچه مشتریان را بررسی کنند، خبرنامه یا پیامهای تبلیغاتی برای آنها ارسال کنند، بهرهوری بخش پشتیبانی خود را افزایش دهند، پیامهای صوتی ارسال کنند، خیلی سریع با مشتریان تماس بگیرند و مرکز تماس ابری خود را با سیستمهای یکپارچه مدیریت کنند.
· از طریق اینترنت فکس بفرستید
با استفاده از مرکز تماس ابری، می توانید فکس را از طریق اینترنت برای مشتریان، کارمندان یا شرکای تجاری مختلف ارسال کنید. این نوع فکس ها خیلی سریع ارسال می شوند و برای دریافت اطلاعات نیاز به تجهیزات خاصی ندارند. در عین حال برای ارسال فکس در مراکز تماس معمولی به امکانات خاصی نیاز دارید.
· پاسخ خودکار
یکی از مزایای مرکز تماس ابری این است که می توانید از پاسخ صوتی تعاملی (IVR) و خدمات پاسخگویی هوشمند به مشتری استفاده کنید. در این مراکز نیازی به بکارگیری نیروی انسانی زیادی نخواهید داشت کافیست چند پاسخ ثابت را روی سیستم پاسخگویی صوتی تعاملی (IVR) قرار دهید و به راحتی از خدمات این مراکز برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
· دفتر مجازی
مزیت مهم مراکز تماس ابری این است که برای پاسخگویی به تلفن نیازی به اجاره یا خرید دفتر فیزیکی نخواهید داشت. این مراکز مبتنی بر وب هستند و به همین دلیل است که کارکنان می توانند به راحتی به تماس های مشتریان در هر کجا که هستند پاسخ دهند. این امکان باعث می شود شرکت ها کمتر در سایت هزینه کنند و بیشتر صرفه جویی کنند.
· پنل مدیریت قدرتمند
مراکز تماس ابری از طریق یک کنترل پنل مجازی بسیار ساده و در عین حال قدرتمند و حرفه ای مدیریت می شوند. این داشبورد به شما این امکان را می دهد که همیشه تماس های داخلی و خارجی را زیر نظر داشته باشید و به راحتی وضعیت مرکز تماس خود را بدون نیاز به حضور در مکان خاصی مدیریت کنید.
· دریافت اعلان تماس در تلفن های همراه و لپ تاپ
یکی از ویژگی های خاص مرکز تماس ابری این است که به اپراتورها و مدیران سازمانی امکان می دهد بدون نیاز به تلفن های معمولی، اعلان تماس ها را در لپ تاپ و تلفن همراه دریافت کنند. این ویژگی را می توان در چندین دستگاه به طور همزمان استفاده کرد.
· تعریف شرایط زمانی
در مراکز تماس ابری، می توان شیفت ها و ساعات کاری خاصی را برای تماس ها تنظیم کرد. با استفاده از این، میتوانید محدودیتهایی برای تماسهای دریافتی مشتریان و سایر سازمانها تعیین کنید تا اپراتورها فقط در ساعات خاصی از روز به تماسها پاسخ دهند. این برای سازمان هایی که 24 ساعت شبانه روز کار نمی کنند بسیار مفید است.
· مسیریابی تماس داخلی
با Cloud Contact Center، همچنین می توانید تماس های داخلی را مدیریت کرده و صف تماس ایجاد کنید. این امر باعث می شود تا افراد درون سازمان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا در صورت لزوم مشتریان را به بخش های دیگر متصل کنند.
یک مرکز تماس ابری با امکانات کافی انتخاب کنید
اگر می خواهید بهترین مرکز تماس را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، باید به نیازهای سازمان خود توجه کافی داشته باشید. به عنوان مثال، سازمانی که تعامل بیشتری با مشتریان دارد، ممکن است به خدمات قوی تری نیاز داشته باشد. تعرفه خدمات مختلف با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند متفاوت است. به همین دلیل، قبل از خرید خدمات مرکز تماس ابری مناسب برای خود، حتما نیازهای کسب و کار خود را بسنجید و از کارشناسان نواتل برای خرید بهترین گزینه ممکن کمک بگیرید. اگر سازمانی در حال رشد دارید، سرویسی بخرید که از تمام ویژگی های یک مرکز تماس ابری پشتیبانی می کند تا بتوانید در طول زمان به راحتی از آن استفاده کنید.

نتیجه
مرکز تماس ابری سرویسی است که با برقراری تماس تلفنی با استفاده از پروتکل های اینترنتی به شرکت های مختلف کمک می کند. ویژگیهای مرکز تماس ابری شامل مواردی مانند مسیریابی تماسهای داخلی، اتصال به CRM، ضبط مکالمات، ارسال فکس، داشبورد مدیریت و دریافت پیامهای اعلان در لپتاپ و تلفنهای همراه است. این امکانات می تواند به شرکت ها کمک کند تا هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و با مشتریان خود با کیفیت بالاتری ارتباط برقرار کنند.
منبع خبر: https://digiato.com/promoted/what-are-features-good-cloud-call-center