یکشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۴
شرایط بورس برای بازگشایی نماد شرکت های اقدامات حقوقی استانی - اخبار بورس |  بورس - اخبار اقتصادی تسنیم

یادداشت های اقتصادی | چالش های قانونی صنعت خودرو – اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

ناهماهنگی بین نهادی به دلیل تعدد نهادهای متولی قانونگذاری

دلایل، ضوابط و روشهای تأمین بودجه نهادهای قانونگذاری

absnews

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و کارآمدی دولت‌ها، جایگاه دولت در اقتصاد در دوره‌های مختلف شکل گرفته است و هر یک در دوره بعد تا نیمه دوم سال جاری مداخلات اقتصادی دولت را تشدید یا محدود کرده است. و بازار به منظور تسریع رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف دیگر با رویکرد توسعه ای و تسهیل کننده معرفی شد. با توجه به رابطه تنگاتنگ بین مقررات و رقابت در اقتصاد امروز، مقررات باید به یکی از ابزارهای اصلی مداخله دولت در اقتصاد با هدف رشد و توسعه اقتصادی تبدیل شود.

با توجه به ضرورت وضع قوانین و مقررات خودرویی، توجه به دلایل و معیارهای کاربردی نهادهای نظارتی و روش های تامین مالی آنها ضروری است. دلایل قانون گذاری در بخش خودرو شامل تداوم خدمات و در دسترس بودن، رفتار ضد رقابتی و قیمت گذاری مستبدانه و جلوگیری از سودهای بادآورده و بادآورده است. عواملی مانند حمایت قانونی و تعیین حوزه نفوذ، اختیارات نظارتی در قوانین و اسناد بالادستی. صلاحیت تصمیم گیری نهایی را داشته باشد و نیازی به دریافت تاییدیه از سایر سازمان های دولتی نداشته باشد. داشتن حداقل اختیار قانونی برای تعیین تعرفه ها و استانداردهای کیفی خدمات فنی و خدمات مصرف کننده. پاسخگویی و اعمال کلیه کنترل های مالی و مدیریتی بر نهاد نظارتی مانند سایر سازمان های دولتی. رعایت انصاف و عدالت در فرآیند تصمیم گیری و به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کوتاه مدت، بلندمدت و بلندمدت معیارهای مورد توجه نهاد نظارتی است. علاوه بر این، استفاده از منابع عمومی و کسب درآمد از مجوزها، تعرفه‌ها و جریمه‌ها دو راه اصلی تامین مالی نهادهای نظارتی است.

با ایجاد هماهنگی بین نهادهای قانونگذار و نظارتی می توان از حوزه های موضوعی در دایره تولید چشم پوشی کرد، از جمله: طراحی و تحقیق و توسعه، برندسازی، جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت های بین المللی، در دایره واردات، عمق ساخت داخل در قطعه سازی. و انتقال دانش فنی و در دایره مصرف، بازاریابی با آزادسازی بازار، حق انتخاب را به مصرف کننده اعطا کرد. بازار و ارتقای کیفیت و رقابت پذیری تولیدات داخلی کمک چندانی به تعمیق بازار داخلی نکرده است. تولید، و ابزار قیمت گذاری در درجه اول به عنوان ابزاری برای استخراج درآمد دولت از صنعت خودرو استفاده شده است. ضرورت تامین درآمد دولت با تمرکز بر ابزارهای مالی و هدایت نرخ تعرفه ابزاری برای تعمیق تولید داخلی و انتقال فناوری به کشور در سایه توجه جدی قانونگذار بوده و هماهنگی بین آنها امکان پذیر و امکان پذیر خواهد بود.

* امیرحسین اقبالی

با بررسی 20 قانون و 51 آیین‌نامه، دستورات و مقررات مرتبط با صنعت خودرو تا به امروز، 23 نهاد نظارتی در حوزه سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت چرخه عمر خودرو شناسایی شده‌اند. تعدد نهادهای متولی قانونگذاری موجب تضعیف انسجام سیاست ها و به تبع آن پایین بودن بازدهی عملکرد نهادهای ذیربط در زمینه اجرا و نظارت بر عملکرد نهادهای فعال در صنعت خودرو شده است. توزیع پراکنده ابزارهای نظارتی در بین 23 نهاد مختلف و ایجاد ناهماهنگی های بین نهادی و نیز کمرنگ شدن نقش نهاد توسعه (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با خصوصی سازی باعث ایجاد مشکلات حاکمیتی و تشدید ناهماهنگی و یکپارچگی مقررات شده است. . موسسات

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *