سایر موضوعات

گوگل و مایکروسافت کم آوردند!

شرکت‌های بزرگ فناوری شاهد افزایش فروش و درآمد در طول همه‌گیری بودند، زیرا مصرف‌کنندگان قرنطینه شدند و کارمندان بیشتر به فناوری خود متکی بودند، اما ثروت این حوزه در شرایط اقتصادی اخیر تیره شده است. آلفابت در ماه های اخیر اعلام کرده است که سرعت استخدام را کاهش می دهد، در حالی که مایکروسافت تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است.

انتهای پیام

بسیاری از شرکت های فناوری، از جمله نتفلیکس و توییتر، به سمت استخدام آهسته یا اخراج کارمندان حرکت کرده اند. به گزارش بی بی سی نیوز، سهام آلفابت و مایکروسافت پس از گزارش عملکرد مالی ضعیف به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در ماه‌های اخیر کار خود را کاهش داده است. مایکروسافت اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش هزینه‌های شرکت‌ها، تقاضا برای رایانه‌های شخصی و فناوری‌های رایانش ابری در سال جاری کاهش یابد. فروش در تجارت بازی های ویدیویی ایکس باکس نیز کاهش یافت.

سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت گفت: آلفابت جهت گیری و پاسخگویی به فضای اقتصادی را روشن کرده است.

سود سه ماهه سوم آلفابت حدود 30 درصد کاهش یافت و به 13.9 میلیارد دلار رسید. درآمد یوتیوب برای اولین بار از زمانی که این شرکت شروع به افشای عملکرد مالی خود کرد، کاهش یافت. رشد فروش این شرکت برای پنج فصل متوالی کند شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، آلفابت مالک گوگل و یوتیوب اعلام کرد که فروش این شرکت در سه ماه منتهی به سپتامبر تنها 6 درصد افزایش یافته و به 69 میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رشد سه ماهه است.ضعیف ترین این غول فناوری است. دهه یا بیشتر

با افزایش هزینه ها و افزایش نرخ بهره که ترس از رکود جهانی را تشدید می کند، مصرف کنندگان و کسب و کارها در سراسر جهان هزینه های خود را کاهش داده اند.

قوی‌تر شدن دلار همچنین به شرکت‌های چندملیتی آمریکایی آسیب رسانده و فروش محصولات آنها را در خارج از کشور گران‌تر کرده است.

این سه ماهه ناامیدکننده برای گوگل منعکس کننده شرایط سختی است که تبلیغات دیجیتال در صورت ادامه بدتر شدن شرایط بازار با آن مواجه خواهد شد.

فروش آلفابت و مایکروسافت به شدت کاهش یافت و نگرانی ها در مورد رکود شدید اقتصادی را افزایش داد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که تقاضا برای کامپیوتر و سایر فناوری ها از سوی این شرکت ضعیف شده است. فروش مایکروسافت 11 درصد افزایش یافت و به 50.1 میلیارد دلار رسید که کندترین رشد درآمد در پنج سال اخیر است.

Evelyn Mitchell، تحلیلگر ارشد در Insider Intelligence می‌گوید: «وقتی کسب‌وکار گوگل دچار تزلزل می‌شود، نشانه بدی برای تبلیغات دیجیتال به‌عنوان یک کل است. وب‌سایت اصلی Google همیشه نسبت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اسنپ در برابر کاهش هزینه‌های تبلیغات انعطاف‌پذیرتر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا