گوگل با تغییر نحوه استفاده از اطلاعات کاربر در آلمان موافقت می کند
دفتر کارتل آلمان اعلام کرد، شرکت آمریکایی گوگل با تغییر روش استفاده از داده های کاربران برای پایان دادن به تحقیقات ضد انحصار آلمان موافقت کرده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، در ماه ژانویه، سازمان نظارت بر ضد انحصار آلمان بیانیهای اعتراضی به گوگل به دلیل شرایط پردازش دادههای این شرکت صادر کرد و گفت که کاربران حق انتخاب کافی برای موافقت با پردازش عمیق دادههای خود ندارند یا خیر. تا چه حد. .
غولهای فناوری با فروش تبلیغات هدفمند بر اساس دادههای انبوه جمعآوریشده درباره کاربران درآمد کسب میکنند. این مدل کسب و کار پرسود اکنون در تضاد با قانونگذاران در سراسر جهان است.
رگولاتور آلمانی گفت که تعهدات گوگل به کاربران امکان انتخاب بیشتری در مورد نحوه استفاده از داده هایشان در پلتفرم های این شرکت می دهد.
آندریاس مونت، رئیس دفتر کارتل آلمان گفت: «در آینده، کاربران سرویسهای Google انتخاب بهتری در مورد اینکه چه اتفاقی برای دادههایشان میافتد، چگونه Google میتواند از آنها استفاده کند و اینکه آیا دادههای آنها میتواند در همه سرویسها استفاده شود، خواهند داشت». در یک بیانیه. هاله این نه تنها از حقوق کاربران برای تعیین میزان استفاده از دادههایشان محافظت میکند، بلکه قدرت بازار مبتنی بر دادههای Google را نیز محدود میکند.
تعهد Google بیش از 25 سرویس شرکت از جمله Gmail، Google News، Google Assistant، Audience و Google TV را در بر می گیرد، اما همچنین Google Shopping، Google Play، Google Maps، Google Search، YouTube، عامل اندروید، مرورگر وب کروم را نیز در بر می گیرد. خدمات تبلیغات آنلاین گوگل اعمال نمی شود و این خدمات همگی مشمول قانون جدید اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال هستند که تعهدات مشابهی را ارائه می دهد.
بر اساس گزارش رویترز، ناظر رقابت آلمان نظارت خود را بر غولهای فناوری از سال 2021 افزایش داده است، زمانی که قدرت بیشتری برای تحقیق و ممنوعیت برخی روشهای مورد استفاده شرکتها برای افزایش قدرت بازار خود به دست خواهد آورد. این امر باعث ایجاد درخواست هایی از سوی آمازون، متا پلتفرم و اپل شد.
انتهای پیام