گلایه مردم از کیفیت خودرو منطقی است/ خودروهایی که استاندارد ندارند تولید نشود

وی افزود: سوخت نیز باید به درستی مدیریت شود تا در کنترل آلایندگی به درستی عمل کند. در عین حال باید به فکر 22 میلیون خودروی موجود در جاده ها و آلایندگی آنها باشیم و چاره اندیشی کنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توقف تولید 5 خودروی پرتیراژ بر لزوم رعایت استانداردهای هشتاد و پنجگانه در تولید خودرو تاکید کرد و هر خودرویی که نتواند این استانداردها را رعایت کند، نباید این استانداردها را رعایت کند. تولید شده. همچنین مردم حق دارند از بی کیفیتی و ناامنی خودروهای داخلی شکایت کنند.
مردم حق دارند از خودروهای بی کیفیت و ناایمن شکایت کنند. چون بیشتر از حد معمول به آنها پول می دهند.وی خاطرنشان کرد: باید تولید با کیفیت و رقابتی شکل بگیرد و عملکرد کیفی افزایش یابد و این همان چیزی است که مردم از ما انتظار دارند. مردم حق دارند از خودروهای بی کیفیت و ناایمن شکایت کنند. چون بیشتر از حد معمول به آنها پول می دهند. بر این اساس باید از کارآمدی دنیا بهره مند شوند.
اسلام پناه تصریح کرد: در ابتدای رفع تعلیق 85 استاندارد ظاهراً 76 استاندارد در فرآیند تولید قابل اجرا بود و 9 استاندارد نیز غیرقابل اجرا بود. اما اکنون به تمامی خودروسازان اجباری بودن اجرای استاندارد 85 را اعلام می کنیم. همه باید استانداردهای 85 گانه را بگذرانند و امروز جدی تر و سخت تر از گذشته خواهد بود. بنابراین، اگر تعداد کمی از خودروهایی که ممکن است نتوانند استانداردهای 85 گانه را برآورده کنند، دیگر تولید نشوند. همانطور که تولید 5 خودرو را که در تیراژ سنگین هم بودند متوقف کردیم.
وی در نهایت هدف از تلاش گروه ISQI را دستیابی به محصولات باکیفیت، زندگی امن و آرام مردم و هوای پاک و سالم عنوان کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، امروز (چهارشنبه) جامعه بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دو آزمایشگاه دانش بنیان عملکرد سیستم سوخت رسانی و عملکرد سیستم کاتالیست خودرو را با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون شورای عالی افتتاح کرد. سازمان استاندارد، نمایندگان مجلس و فعالان صنعت، ساخت قطعات کشور در محل مجتمع آزمایشگاه های ایمنی و سنجش آلایندگی این شرکت افتتاح شد.
در ادامه این مراسم، مهدی اسلام پناه – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران – گفت: ناکارآمدی های گذشته باعث شده تا اقدامات رها شود. بنابراین برای تحقق ایمنی و افزایش عملکرد در کل حوزه فعالیت شرکت های بازرسی باید تغییرات و تحولات جدیدی شکل گیرد. اما این توسعه با تجهیزات گذشته امکان پذیر نخواهد بود و امنیت آینده (با تجهیزات قدیمی) قابل کنترل نیست. پیام ما به همه این فعالان این عرصه این است که نظارت ما به اندازه کافی جدی است. به این ترتیب تلاش می کنیم مرکز کنترل نهادهای همکار را تشکیل دهیم. موسسات همکار باید بتوانند با دانش روز پاسخگوی نیازهای روز باشند.
در پایان این مراسم از دو آزمایشگاه دانش بنیان عملکرد سیستم سوخت رسانی و عملکرد سیستم کاتالیست خودرو رونمایی و افتتاح شد.
سعید تاجیک – مدیر کل شرکت بازرسی و استاندارد ایران – در ابتدای این مراسم گزارشی از عملکرد این سازمان در زمینه کیفیت و ایمنی خودروهای سبک و سنگین و پروژه های در دست اجرا ارائه کرد و اعلام کرد: تست تصادف. پروژه آزمایشگاهی با همکاری OEM و ISQI سال آینده افتتاح می شود و تاکنون 27 درصد از این پروژه پیشرفت داشته است.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد: خودروسازان و به طور کلی جامعه نیاز جدی به آزمایشگاه تست تصادف دارند. در این راستا قراردادی به مبلغ 10 میلیون یورو با یک شرکت اسپانیایی برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی تست تصادف منعقد شد که 4.7 میلیون یورو آن در 25 بهمن ماه سال جاری به تامین کنندگان خارجی پرداخت شد. با حمایت سرمایه گذاران این مرکز با استانداردهای روز دنیا در سال آینده افتتاح می شود. شروع این پروژه می تواند میلیون ها ارز را ذخیره کند.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مرکز تست تصادف باید هر چه سریعتر در کشور راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که مرکز تست تصادف تا اردیبهشت ماه سال آینده فعال شود. ما نیز همراهی و حمایت خواهیم کرد. این مرکز باید زمانی ایجاد می شد که نرخ ارز 200-100 تومان بود. تمام اعمال بد گذشته باید متوقف شود. هر فناوری که باید در برنامه ها گنجانده شود باید برای داشتن یک صنعت در سطح جهانی استفاده شود. ما معتقد به تولید خودروهایی هستیم که به راحتی بتوان آنها را صادر کرد.
نیاز به تحول بیشتر برای افزایش ایمنی خودرو
وی گفت: بر اساس ماده 56 قانون برنامه ششم وزارت حراست و سازمان ملی استاندارد، نهادها موظف به رعایت الزامات و اقدامات در حوزه استاندارد بودند، اما از سال 1396 تا 1400 اتفاقی نیفتاد. چهار سال) و عملاً در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفت. بیش از 16000 نفر در سال 1400 قربانی تصادفات شدند.
تاجیک با تاکید بر اینکه تست تصادف می تواند بیش از 70 درصد در کاهش تصادفات ناشی از تصادف موثر باشد، گفت: هدف ما تولید محصولات با کیفیت بالا، آرامش خاطر و ایمنی است.
انتهای پیام