absnews
شوک های مختلف دیگر، مانند همه گیری کووید 19 و بلایای طبیعی، فشارهای مالی را افزایش داده است. بنابراین رشد بودجه سریعتر از تورم بوده است که برای سال 2021 تقریباً سه برابر بیشتر از سال 2019 بوده است.
ما همچنین می خواهیم رشد هزینه های جاری را کاهش دهیم. این رقم در بودجه سال 2021 حدود 60 درصد بود. این مبلغ در لایحه جدید به 38 درصد کاهش یافته است.
تملک سرمایه از 24 درصد در سال 2012 به 14 درصد در سال 2021 کاهش یافته است، اما در بودجه جدید، سهم اعتبارات تملک سرمایه 4 درصد افزایش یافته است. این یک گام اساسی در تقویت سرمایه گذاری عمومی است.
بودجه جدید ایران برای ترویج رشد عادلانه از جمله افزایش سرمایه گذاری عمومی طراحی شده است. بخش دولتی باید نقش فعال تری در سرمایه گذاری در دارایی های غیر پولی (فیزیکی) داشته باشد.
مدل های ما نشان می دهد که بودجه جدید ایران در میان مدت نتایج مثبتی در متغیرهایی مانند تولید، سرمایه گذاری، اشتغال و تورم به دنبال خواهد داشت. رویکرد اتخاذ شده در بودجه 2021 باید تورم را در سه سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، کل سرمایه گذاری و تولید غیرنفتی سریعتر رشد خواهد کرد.
با توجه به موانع تحریمی کنونی علیه صادرات نفت خام، استراتژی دولت قبلی برای تامین مالی کسری بودجه رو به رشد، وابستگی ما را به بازار اوراق قرضه افزایش داده است. دولت جدید مسئول بازپرداخت و تسویه این بدهی ها است. در هفت ماهه جدید دولت جدید نیز تلاش کرده ایم با محدودیت های موجود (با 40 درصد افزایش) نفت بیشتری بفروشیم و درآمد مالیاتی را افزایش دهیم.
من هنوز نمی دانم نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با 1+4 در وین چه خواهد شد. نتیجه این صحبت ها هر چه باشد باید مراقب بودجه سال آینده خود باشیم تا اقتصاد کشور دچار تزلزل نشود.
رشد سریع بودجه ایران نتیجه مستقیم افزایش مخارج جاری دولت بوده و در عین حال سرمایه گذاری های این کشور در بخش های مختلف کاهش یافته است. این امر، همراه با بی اعتمادی عمومی به اقتصاد به دلیل همهگیری کرونا، سرمایهگذاری در بخش خصوصی را کاهش داده است که منجر به کاهش سرمایهگذاری خالص در سالهای اخیر و کاهش شدید تولید در آینده و رفاه خانوار شده است.
برای مقابله با این امر و در پاسخ به بی عدالتی فزاینده، دولت جدید به دنبال تغییر جهت سیاست های مالی بود. هدف ما ارتقای رشد اقتصادی، ثبات قیمت و رشد فراگیر است. ما همچنین به دنبال تغییر قانون برای بهبود نظم ملی و کاهش هزینه ها هستیم.
در نهایت قصد داریم درآمد مالیاتی را افزایش دهیم. علیرغم کاهش نرخ های مالیات شرکت ها، دولت به جای وابستگی بیشتر به نفت، اتکای خود را به درآمدهای مالیاتی پایدار افزایش داده است. این امر از طریق اصلاحات پایدار در سیستم مالیاتی و همچنین افزایش شفافیت مالی برای کاهش فرار مالیاتی و معرفی مالیات بر درآمد انجام می شود.
دولت ما ابتدا می خواست اقتصاد را تثبیت کند، سپس مشوق هایی را برای رشد فراگیر در نظر گرفت. بخشی از اولین هدف طی چند ماه گذشته محقق شده است و این استراتژی باید با کاهش تورم ماهانه نقطه به نقطه (از افزایش 3.8 درصد به 1.6 درصد) به عنوان بخشی از بودجه 2022 که آغاز می شود، اجرا شود. در 21 مارس در سال نو ایرانی. ادامه.
ترجمه کامل این مقاله به شرح زیر است.
در سال های اخیر تحریم ها، نوسانات ارزی و تورم بالا در ایران منجر به کاهش عملکرد اقتصادی و رشد منفی شده است.
نیازی به گفتن نیست که دولت مصمم است که حجم پول و پایه پولی را تحت کنترل دقیق خود قرار دهد. این امر مستلزم اصلاحات قابل توجهی در بخش بانکداری و همچنین در حوزه های خارج از بودجه دولتی (مانند صندوق های بازنشستگی، صندوق ثروت ملی و غیره) است. مذاکرات جاری در وین به طور بالقوه می تواند به نتایج مثبت اقتصادی برای ایران، به ویژه در بخش های بانکی و ارزی منجر شود. ما برای هر سناریویی – بدبینانه یا غیر آن – آماده هستیم.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مقاله ای در فایننشال تایمز، کارنامه دولت جدید در 7 ماه گذشته را مثبت ارزیابی کرد و نوشت: در گذشته با وجود محدودیت های ایران تلاش کردیم. در تجارت.” افزایش فروش نفت و کنترل نوسانات ارز و تورم.
برای این منظور، بودجه ما برای سال 2022 که قبلاً به تصویب مجلس رسیده است، شامل چندین اصلاحات ساختاری است. نرخ مالیات شرکت ها را 5 درصد کاهش می دهیم و وابستگی خود را به اوراق قرضه کاهش می دهیم.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز