سایر موضوعات

تسلا به عامل موفقیت چین تبدیل شده است

تسلا در ماه اوت سهم خود را از فروش خودروهای الکتریکی در چین دو برابر کرد و فروش خودرو 2.2 درصد افزایش یافت.

به گزارش ای بی اس نیوز، داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودرو در ماه آگوست با افزایش 2.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.94 میلیون دستگاه رسید که اولین افزایش سالانه از ماه می است. فروش 8.5 درصدی نسبت به جولای و 1.8 درصدی برای 8 ماهه اول سال افزایش یافت و به 13.38 میلیون دستگاه رسید.

بر اساس محاسبات رویترز، سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی چین از 7.5 درصد در ژوئیه به 13.2 درصد در ماه اوت افزایش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد تسلا در ماه آگوست 64694 دستگاه خودرو در چین فروخت، در حالی که تحویل مدل Y ساخت چین در ماه گذشته به 65316 دستگاه رسید.

فروش خودروهای انرژی جدید که به رشد فروش خودرو در چین کمک کرده است، در ماه اوت 34.5 درصد افزایش یافت که 36.9 درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داد. فروش در ماه آگوست نسبت به تیرماه 11.8 درصد افزایش داشته است.

رقابت در بازار خودرو چین، بزرگترین بازار جهان، تشدید شده است، زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و افزایش رقابت قیمت دست و پنجه نرم می کنند.

جنگ قیمتی که توسط تسلا در ابتدای سال راه اندازی شد، ادامه دارد و سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده پس از دو بار کاهش قیمت ها در ماه گذشته، کاهش بیشتری را اعلام کرد. با این حال، این شرکت مدل 3 بازسازی شده خود را با قیمت اولیه 12 درصد بالاتر عرضه کرد. سازندگان خودروهای برقی چینی نیز با افزایش رقابت در داخل، تلاش‌های خود را برای گسترش بازارهای خارج از کشور افزایش می‌دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا