کلاسهای معارف اسلامی باید شک دانش آموزان را برطرف کند

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: “شما باید زمان حال را به گذشته و رویدادهای گذشته را به زمان حال ربط دهید و این هنر مربی است. هرکس بتواند علی (ع) ، حسین (ع) ، شمر و معاویه آن زمان را بشناسد ، و این باعث تغییر می شود. همانطور که شهید مطهری در زمان خود می گفت: شمر دیروز فوت کرد و امروز به جنگ شمر رفت و در کنار حسین زمان امام ایستاده است.
وی با بیان اینکه وجدان کاری و نظم سازمانی برای مجموعه آموزشی ارتش حیاتی است ، گفت: دانش آموز نباید به دنبال وقت گذرانی باشد و معلم باید از اتلاف وقت خودداری کرده و برنامه خود را با نظم و انضباط دنبال کند. چالش بعدی واگذاری وجدان و مسئولیت کاری مشابه به افراد شایسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش موضوعی است که ارتباط تنگاتنگی با تغییرات دارد ، افزود: برای ایجاد تغییر در یک سازمان ، ابتدا باید پیش شرط های آن در نظر گرفته شود. انسان ها و منابع انسانی تمایل به تغییر دارند و این موضوع همچنین نیاز به تغییر در آموزش و پرورش دارد. این استراتژی قرآن است ، بنابراین هدف آموزش ایجاد تغییر در فرد و جامعه است.
رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش افزود: باید به همه مربیان و معلمانی که در ابتدای هر درس حداقل یک سوال فقهی می گویند ، یک بروشور داده شود. بنابراین مربی ما باید همبستگی خود را نشان دهد. مسئله بعدی استادان و همچنین تاریخ مربیان ما ، به ویژه در مورد تاریخ اسلام است. بیان تطبیقی تاریخ اسلام با سایر موضوعات و موضوعات علوم انسانی و عنصر زمان چیزی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این خود باعث آسیب می شود ، اگر تاریخ تطبیق و تحلیل نشود ، باقی می ماند. منسوخ شده
وی افزود: پردازش باورها یکی دیگر از بخشهای ضروری تحول آموزشی است ، زیرا در آموزش و پرورش هرچه پایه های فکری اعتقادات قوی تر باشد ، عملکرد بهتری دارد. پرداختن به مسئله اخلاق و مسائل جاری نیز بخشی از ماموریت های این پرونده است.
وی در ادامه اظهار داشت: داشتن تفکر سیستمی در تدریس سومین نکته از ضرورتهای تغییر در آموزش و پرورش است. مردم تغییراتی دارند ، استفاده از حقوق قضایی به عنوان چراغ راه درست زندگی یکی از عوامل تغییر است.
وی افزود: اگر کسی در مورد توحید ، معاد و … س questionsال و تردید دارد ، باید دیدگاه او نسبت به توحید بعد از دوره تغییر کرده باشد. اسکاتی معمولاً در کلاس درس تمرین می شود. این نوع آموزش باید به سمت اقناع پیش برود و لازمه این اقناع برتری علمی ، اطلاعاتی و معرفتی معلم بر دانش آموزان است.
محمد حسنی در این مراسم گفت: “مانند طبیعت عید دارد ، عید در مسیر علم وجود دارد و اکتبر عید علم و دانش است و ما خود را در معرض تکامل قرار می دهیم به همان شیوه. این علم نور دیگران است. دو روش وجود دارد که انسان را روشن می کند.
محمد حسنی در پایان تاکید کرد: فضای آموزشی بخشی از کارآمدی مدیریت آموزش و پرورش و خواسته های کار است. دانش آموزان باید ارزش ها و مفاهیم مقاومت را با نگاه به فضای آموزشی ببینند و این نوع آموزش آنها را به طور مثر در دانش آموزان تکمیل می کند. در این راستا ، ما کتابی را در اختیار شما قرار می دهیم که شامل مجموعه ای از الزامات آموزشی شامل نامه ها ، توصیه نامه ها و دستورالعمل های آموزشی است.
در این جلسه که به صورت غیابی و مطابق با برنامه فرهنگی مصباح 14 ، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، سیاست ایدئولوژیک توسط حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس اعلام شد. سازمان ایدئولوژیک سیاسی ارتش
محمد حسنی افزود: پرهیز از رفتارهای مضاعف بین صحبت کردن و انجام دادن یکی دیگر از الزامات آموزش تحول آفرین است. به راحتی می توان خوب و زیبا صحبت کرد ، اما عمل مهمتر است. ما افراد زیادی داریم که خوب صحبت می کنند اما رفتار آنها چیز دیگری را نشان می دهد. به عنوان مثال ، خودشیفتگی و استکبار علمی و علمی یکی از آفات کلاسهای آموزشی ما است که باید از آن اجتناب کرد. مردم و پیروان ما رفتار ما را می بینند ، بر اساس آن رفتار کرده و درباره ما قضاوت می کنند.
رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش تاکید کرد: اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد ، آموزش متقاعد کننده است. انگیزه های تدریس متفاوت است. برخی افراد برای تکالیف درس می دهند. برخی از مردم به وجدان و رضایت خدا و اهل بیت (ع) پاسخ می دهند و هر کدام آثار خاص خود را دارد. تدریس باید متقاعد کننده باشد. مردم با شک وارد کلاس می شوند و ما باید به این شبهات پاسخ دهیم.
به گزارش روز دوشنبه ای بی اس نیوز از پایگاه اطلاع رسانی ارتش ، جلسه توجیهی معلمان دوره های معارف اسلامی و ایدئولوژی سیاسی در دانشگاه های ارتش با حضور رهبر. سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
نماینده رهبر معظم ارتش ضمن تأکید بر ارائه مربیان لازم برای تدریس ، بر ویژگی مد روز بودن تاکید کرد و آن را یک ضرورت برای آموزش و یادگیری دانست که باید به آن توجه ویژه ای شود.