کشتیرانی روسیه رکورد زد
یوری تروتنف، معاون نماینده روسیه در خاور دور گفت: روسیه فعالانه در حال توسعه تجارت از طریق مسیر دریای شمالی (NSR) است و حجم محموله در سال 2023 به بالاترین سطح خود خواهد رسید.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از بیزینس، وی طی سخنانی در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و چین در پکن گفت: پیش بینی می شود حجم کالاهای حمل شده از طریق آبراه قطب شمال تا پایان سال به بیش از 36 میلیون تن برسد. . پیش بینی می شود در چارچوب پروژه های در دست اجرا، گردش مالی حمل و نقل در سال آینده بیش از پیش افزایش یابد و به بیش از 50 میلیون تن برسد.
تروتنف خاطرنشان کرد که مسیر دریای شمال به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مسیر تجاری بزرگ جهانی و جایگزینی برتر برای سایر کریدورهای کشتیرانی مانند کانال سوئز و پاناما است.
وی بیان کرد: کانال سوئز یک شریان جهانی است اما اگر کشتی در آنجا گیر کند کانال مسدود می شود که مطمئناً در مسیر دریای شمال صدق نمی کند.
تروتنف بر علاقه چین به توسعه مسیر دریای شمال به ویژه از نظر پروژه های زیربنایی تاکید کرد.
این مقام مسئول افزود: اکنون روسیه و چین در زمینه همکاری در زمینه بیمه صحبت می کنند، زیرا یکی از مشکلات توسعه مسیر دریای شمال این است که نمایندگان کشورهای متخاصم روسیه تصمیم گرفته اند بیمه کشتی های استفاده کننده از این مسیر را متوقف کنند. آبراه.” آنها عبور می کنند
مسیر دریای شمالی یک کریدور کشتیرانی در منطقه اقتصادی انحصاری روسیه است که از طریق مناطق قطب شمال و خاور دور روسیه امتداد دارد. روسیه هشت سال است که به طور فعال در حال توسعه این کریدور بوده است.
مسکو قصد دارد از سال آینده با استفاده از ناوگان فعلی یخ شکن های هسته ای خود، حمل و نقل دریایی را در طول سال در این مسیر راه اندازی کند، که باید ترافیکی را که معمولاً از دسامبر تا مه توسط یخ غلیظ مسدود می شود، حذف کند.
انتهای پیام