رئیس اتحادیه مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با تاکید بر اینکه مردم خودروهای فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل نمی دهند و خودروهای خود را اسقاط نمی کنند، گفت: این امر موجب کاهش 80 درصدی اسقاط در سه ماهه اخیر شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمود مشهدی شریف درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای اسقاط خودروها گفت: در 19 دی ماه 1401 قانون ساماندهی خودروها اجرایی شد و دولت سه ماه فرصت داشت تا آیین نامه اسقاط خودروها را تصویب کند. سرویس ماشین قدیمی این فرصت سه ماهه در 20 اردیبهشت به پایان رسید. هشت ماه از انتشار این نشریه می گذرد اما تسویه حساب تایید نشده است.
وی ادامه داد: در این آیین نامه برنامه های تشویقی و جریمه زیادی دیده شده که به تدریج قسمت تعزیری بیمه خودروهای فرسوده افزایش می یابد و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده حذف می شود. برنامه تشویقی شامل استفاده از امکانات و جدول تساوی می باشد.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: در جدول معادلات، خودروهای جوان تر گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت، بنابراین خودروی 20 ساله نسبت به خودروی 30 ساله گواهینامه بیشتری دارد.
وی در گفت و گو با برنامه اقتصاد آنلاین افزود: با توجه به افشای این موضوع در شهریورماه، بسیاری از مالکان خودروهای فرسوده از اسقاط خودرو خودداری کردند و اعلام کردند که تعداد اسقاط اوراق اسقاط می تواند افزایش یابد، بنابراین تا شهریور 1402 حدود 30 هزار خودرو به اسقاط می رسد. رها شود، اما در سه ماه گذشته با کاهش 80 درصدی سقط جنین مواجه هستیم. مردم خودروهای فرسوده خود را به اسقاط یا اسقاط تحویل نمی دهند.
مشهدی شریف گفت: متأسفانه تاخیر 8 ماهه هیئت دولت باعث شد تا ستاد نوسازی ناوگان نتواند به هدف اسقاط 100 هزار خودرو دست یابد. امیدواریم این هفته پس از هشت ماه تاخیر در تصویب آیین نامه، شورای دولت این موضوع را تصویب و ابلاغ کند.
وی گفت: با تصویب آیین نامه سال 1392 رکورد 330 هزار دستگاه شکسته می شود و به مرز اسقاط 500 هزار دستگاه می رسیم که یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه است.
انتهای پیام