سایر موضوعات

کاهش قدرت خرید ایتالیایی ها به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، داده های اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا (UNC) که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که اقدامات دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در سه ماهه چهارم امسال بوده است. بی اثر

این گزارش حاکی از آن است که در آبان ماه، میوه های تازه با 4.4 درصد افزایش قیمت، بیشترین تورم را نسبت به ماه قبل تجربه کردند و پس از آن روغن زیتون با 3 درصد افزایش قیمت قرار گرفت.

داده های اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا نیز نشان می دهد که قیمت کره و شیرینی در این کشور نسبت به ماه قبل بیش از 2 درصد افزایش یافته است.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: این داده ها نشان دهنده شکست سه ماهه ضد تورمی (سیاست) است. به دلیل نوسان و بی ثباتی قیمت ها، به ندرت در میوه های تازه تخفیف وجود داشت.

وی افزود: شایان ذکر است که غذای کودک با وجود اینکه محصولات مخصوص کودکان در پروتکل (دولتی) به صورت ویژه درج شده است، با افزایش قیمت 2.9 درصدی در طول ماه و 12.8 درصدی نسبت به آبان 1391 در رتبه سوم قرار دارد.

Altroconsomo، یکی دیگر از اتحادیه‌های مصرف‌کننده، قبلاً گزارش داده بود که استانداردهای زندگی خانواده‌های ایتالیایی در حال کاهش است زیرا مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها هر هفته گران‌تر می‌شوند.

این سازمان خاطرنشان کرد که بسیاری از مصرف‌کنندگان اقلام ارزان‌تری خریداری می‌کنند یا محصولات خاصی را از لیست خرید خود حذف می‌کنند.

دونا ادامه می دهد: مایه شرمساری است که ماکارونی، نماد غذاهای ایتالیایی، علیرغم قیمت های نجومی همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

نظرسنجی انجام شده توسط کنفدراسیون عمومی صنعت ایتالیا Confindustria در اوایل سال جاری نشان داد که هزینه خانوارها برای غذا در سال 2022 به میزان 3.7 درصد و در سه ماهه چهارم سال 2022 به میزان 8.7 درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال 2021 کاهش یافته است.

او این گزارش را “نگران کننده” خواند و گفت: “ایتالیایی ها به دلیل تورم فزاینده تحت حکومت اجباری قرار دارند.”

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا