شرکت مشاوره ایالات متحده Elix Partners گفت که برندهای خودروسازی چینی در مسیری قرار دارند که به دلیل تسلط فزاینده خودروهای الکتریکی، بیش از 50 درصد از خودروهای فروخته شده در داخل را در سال جاری به خود اختصاص دهند.
به گزارش ای بی اس نیوز، این اولین بار است که خودروسازان چینی اکثریت بازار خودرو چین و بزرگترین بازار جهان را در اختیار دارند. طی چهار دهه گذشته، بازار خودروی چین تحت تسلط برندهای معتبر جهانی مانند فولکس واگن و تویوتا بوده است که در سرمایه گذاری مشترک با شرکای چینی فعالیت می کنند، اما قیمت های رقابتی، عرضه سریع تر مدل های جدید و افزایش قدرت خودروسازان برقی داخلی باعث شده است. دینامیک را تغییر داد برندهای خودرو ساخت چین. .
چین در سه ماهه اول سال جاری از ژاپن به عنوان برترین صادرکننده خودرو در جهان پیشی گرفت.
شرکت Alix Partners پیشبینی میکند که فروش کلی خودرو در چین در سال جاری با 3 درصد افزایش به 24.9 میلیون دستگاه برسد و به سطح فروش قبل از کووید-19 بازگردد. این شرکت پیشبینی کرد که تا سال 2030 به 30.6 میلیون خودرو برسد، که پیشبینی میکرد بیش از نیمی از وسایل نقلیه فروخته شده در چین خودروهای الکتریکی باشند.
سازندگان چینی خودروهای برقی نیز با تمرکز بر ویژگیهایی مانند سیستمهای پیشرفته کمک راننده در خودروهای ارزانتر مورد توجه قرار گرفتهاند. استفان دایر، رئیس شرکت مشاوره خودرو Elix Partners در آسیا، گفت که رقابت خودروسازان چینی را برای خودروسازان جهانی مانند تسلا در سالهای آینده مختل خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، دایر پیش بینی کرد که فروش سالانه خودروهای مارک چینی در بازارهای خارج از کشور تا سال 2030 به 9 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام