سایر موضوعات

چگونه چین همه را شکست داد تا به رهبر جهانی خودروهای الکتریکی تبدیل شود؟

در رقابت برای کاهش انتشار کربن، بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، از مشوق‌هایی برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی استفاده می‌کنند که چین سال‌ها از آن برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان استفاده کرده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، موفقیت پکن شگفت انگیز است. خودروهای برقی یک چهارم کل خودروهای سواری فروخته شده در چین را در سال گذشته به خود اختصاص دادند که بسیار جلوتر از حدود یک هفتم در ایالات متحده و یک هشتم در اروپا بود و این سرعت در حال افزایش است.

شرکت خدمات بانکی و مالی بریتانیا HSBC انتظار دارد تا سال 2030 نفوذ خودروهای الکتریکی در دومین اقتصاد بزرگ جهان به 90 درصد برسد.

فروش خودروهای تمیز در چین در سال 2022، از جمله خودروهای هیبریدی پلاگین، به 5.67 میلیون نفر خواهد رسید که بیش از نیمی از کل تحویل های جهانی است. بلومبرگ پیش بینی می کند که این کشور حدود 60 درصد از 14.1 میلیون خودروی الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال جاری را به خود اختصاص دهد.

نتایج نشان داد که این فقط خرید نیست، بلکه تولید نیز در حال رونق است و برندهای چینی تقریباً نیمی از کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در سطح جهان را تشکیل می دهند.

طبق گزارش ژاپن تایمز، واضح است که زیرساخت های کافی پذیرش خودروهای الکتریکی را تسهیل می کند. چین با داشتن بزرگترین شبکه شارژ جهان، 649000 ایستگاه شارژ عمومی در سال 2022 اضافه کرد که بیش از 70 درصد از کل نصب شده در سراسر جهان در آن سال بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا