چگونه فریب تصاویر هوش مصنوعی را نخوریم؟
گوگل در تلاش برای کاهش انتشار اطلاعات غلط، دو ابزار جدید را به جستجوی تصاویر خود اضافه می کند، به خصوص اکنون که ابزارهای هوش مصنوعی ساخت تصاویر واقعی جعلی را آسان کرده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، اولین ویژگی جدید ارائه شده توسط گوگل «درباره این تصویر» نام دارد که اطلاعات بیشتری از جمله زمانی که یک تصویر یا تصاویر مشابه برای اولین بار توسط گوگل ایندکس شده است، اولین مکان برای اولین بار در اینترنت ظاهر شده و اضافه می کند. در غیر این صورت آنها آنلاین ظاهر شدند. هدف از این ویژگی کمک به کاربران در تعیین منبع اصلی تصویر و بررسی متقاطع تصویر با شواهد ردی است که ممکن است توسط خبرگزاری ها ارائه شده باشد.
گوگل هر تصویر تولید شده با هوش مصنوعی را که توسط ابزارهایش ایجاد می شود برچسب گذاری می کند و با سایر پلتفرم ها و سرویس ها کار می کند تا اطمینان حاصل کند که نشانه گذاری یکسانی را به فایل هایی که منتشر می کنند اضافه می کنند. Midjourney و Shutterstock از جمله ناشرانی هستند که با Google همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام محتوای هوش مصنوعی که در نتایج جستجو ظاهر می شود پرچم گذاری می شود.
منشاء تصاویر آنلاین یک موضوع مهم در عصر هوش مصنوعی است و چندین استارتاپ به تولید ابزارهای تأیید و احراز هویت پرداخته اند. برای مثال، Truepic Inc. تحت حمایت مایکروسافت، سیستمهایی را ارائه میکند که تضمین میکنند تصویر از ثبت تا ارسال دستکاری نشده است.
طبق گزارش بلومبرگ، ویژگیهای جدید گوگل که به تدریج در سال جاری عرضه میشوند، نسبتاً کمتکنولوژی هستند، اما با پشتیبانی کافی صنعت، میتوانند تأثیر مثبت بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام