اسناد مالیاتی کلیه اسنادی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود و باید به مؤدی ابلاغ شود. این اسناد حاوی موارد مختلفی است و مودی در صورت اعتراض به این مدارک می تواند اعتراض خود را به صورت الکترونیکی ثبت کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، برای تشریفات ثبت اختلاف اسناد مالیاتی اعم از اسناد مالیاتی ناشی از تهیه صورت پیشبینی، درخواست مالیاتی یا اجرای صورتحساب مالیاتی (مالیات مسکن خالی، مالیات خودرو گران قیمت و مالیات واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلا)، اعلام نتیجه رسیدگی، استرداد، آرای کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی حسب مورد، مودیان می توانند اعتراض خود را به صورت الکترونیکی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov ثبت کنند. ir در بازه زمانی مقرر قانونی.
بر این اساس مودی پس از ورود به حساب کاربری خود از طریق سامانه مذکور، باید از منوی «داشبورد مالیاتی» در قسمت «درخواستها» و سپس از طریق گزینه «ثبت اعتراض و شکایات» اعتراض خود را ارسال کند.
پس از ثبت موفقیت آمیز اعتراضات و شکایات، کد رهگیری توسط سامانه صادر می شود و مودیان می توانند درخواست ثبت شده را از طریق سامانه پیگیری کنند.
لذا اعتراضات ثبت شده به این صورت نیازی به تسلیم دستی یا پستی به واحدهای امور مالیاتی مربوطه نخواهد داشت. در مخالفت با فیش مالیاتی ناشی از ارائه اظهارنامه موقت، تقدیم اظهارنامه طبق مقررات در مهلت قانونی تقدیم اعتراض این شرط رسیدگی به اعتراض است.
انتهای پیام