سایر موضوعات

چگونه از صحت گارانتی مطمئن شویم؟

انتهای پیام

عضوهیئت مدیره اتاق اصناف تهران با اشاره به رابطه دوسویه اتحادیه صنف فناوران رایانه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ضمانت های صنف تکنسین های رایانه ابتدا از فیلتر اتحادیه عبور می کند. در خصوص قسمت فنی و ایزو سپس جهت اخذ مجوز گارانتی سازمان حمایت از مصرف کننده اعزام می گردد.

به گزارش ای بی اس نیوز، محمدرضا فرجی تهرانی توضیح داد: در بازار تکنسین کامپیوتر حدود 5 درصد گارانتی غیر اصلی وجود دارد. پدیده گارانتی کاذب در این تجارت نسبتاً کمتر از سایر معاملات است، اما هر از چند گاهی افرادی با استفاده از نام و نشان های خاص اقدام به ارائه گارانتی های نامعتبر می کنند.

وی ادامه داد: برخی ضمانت نامه های باطل در کارگاه های 20 متری چاپ می شود. شرکت ها پس از تایید اصالت گارانتی در سامانه گارانتی جهانی و در سایت اتحادیه نمایش داده می شوند. بنابراین به افراد توصیه می کنیم قبل از خرید به سایت سامانه جامع گارانتی مراجعه کنند.

رئیس سندیکای تکنسین های رایانه تهران گفت: در صورت وقفه در ارائه خدمات گارانتی توسط شرکت های معتبر، مردم به واحد رسیدگی به شکایات اتحادیه مراجعه کرده و موضوع خود را برای بررسی مطرح کنند.

عضو هیئت مدیره خانه اصناف با بیان اینکه مردم چگونه می توانند از صحت گارانتی کالا مطمئن شوند، تصریح کرد: مصرف کنندگان برای آرامش بیشتر به سایت جام گارانتی مراجعه و شرکت های معتبر گارانتی را بیابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا