چرا کسانی که با خودروهای وارداتی ثبت نام کردند، خودرو نگرفتند؟
پس از اعلام نتایج مشتریان اولویت دار برای خودروهای وارداتی که سه خودروی خود را ثبت نام کرده اند، در هفته گذشته مشخص شد که تعدادی از مشتریان تخصیص داده نشده اند. رئیس سامانه یکپارچه خودرو در خصوص علت این مشکل توضیح داد: با توجه به ظرفیت موجود، خودروها به ترتیب اولویت به مشتریان واگذار شدند و مشتری که تعیین تکلیف نشد به این معناست که ظرفیت خودرو تمام شده است. با توجه به اولویت خودروهای انتخابی
به گزارش ای بی اس نیوز، سامانه تخصیص خودروهای وارداتی در هفته دوم آبان ماه به مدت تقریبی چهار روز (از دوم تا پنجم آبان) با عرضه 9 مدل خودرو صورت گرفت. بازگشایی تبدیل شد.
این پیشنهاد ویژه مشتریان ثبت نامی و اولویت دار در مرحله اول ثبت نام خودروهای وارداتی در اسفندماه سال گذشته بوده است. در حال حاضر، در این مرحله، آنها می توانند برای هر سه خودروی دلخواه خود از بین 9 مدل خودروی ارائه شده اقدام کنند.
پس از پایان مهلت ثبت سه اولویت مشتری، درخواست ها بررسی و نتایج مشخص شد.
از آنجایی که این امر بعید به نظر نمی رسید و مشخص بود که هنوز خودروهای وارداتی برای تمامی ثبت نام کنندگان وجود ندارد و بخشی از مشتریان به مراحل بعدی واردات خودرو اختصاص خواهند یافت (با توجه به ادامه روند واردات خودرو)، مشتریان در این مرحله با وضعیت “بدون تخصیص” مواجه شده اند.
زمان تحویل مشتری و اولویت بندی در چیدمان خودرو معیار است
در این خصوص مهدی تقدسی – رئیس سامانه یکپارچه خودرو – در گفت وگو با ای بی اس نیوز به تشریح روند تخصیص خودرو پرداخت و گفت: ابتدا باید توجه داشت که قراری که در مرحله اول از مشتریان صورت گرفت، انجام شد. یک معیار و مهم است؛ به عنوان مثال، دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت قرار می دهند (انتخاب 3 خودرو از 9 خودرو) سریع ترین زمان تحویل را به مشتری اختصاص می دهند.
وی افزود: بر این اساس خودروها با توجه به اولویت اول همه مشتریان به میزان ظرفیت تخصیص مییابند. در ادامه برای مشتریانی که در اولویت اول قرار نگرفته اند، اولویت دوم وضعیت ظرفیت خودرو بررسی می شود (برای مشتری که این خودرو را در اولویت اول داشته است ظرفیت تامین نمی شود) سپس اولویت سوم به همین ترتیب بررسی خواهد شد.
رئیس سامانه یکپارچه خودرو گفت: بنابراین انتخاب اول (اولویت اول) مشتریان مهم بوده است. همانطور که گفته شد، سیستم به ترتیب اولویت انتخاب اول متقاضی را بررسی می کند و در صورت وجود ظرفیت، خودرو تخصیص داده می شود، بنابراین ابتدا تمامی اولویت های اول بررسی شده و فرآیند تخصیص انجام می شود. در صورت باقی ماندن ظرفیت، گزینه دوم بررسی می شود و در صورت باقی ماندن خودرو، گزینه سوم بررسی می شود و فرآیند تخصیص انجام می شود. در غیر این صورت عدم تخصیص در حساب کاربری مشتری ثبت می شود.
انتهای پیام