چرا تکیه بیش از حد فیلم های ابرقهرمانی به جلوههای ویژه میتواند مفید باشد؟

درحالیکه اخیرا فیلم های ابرقهرمانی بهخاطر تکیه بیش از حد به جلوههای ویژه مورد انتقاد قرار میگیرند، کارگردان فیلم Deadpool 3 بهتازگی دلیلی کاملا منطقی در این رابطه ارائه کرده است.
در سالهای اخیر بهویژه سال ۲۰۲۳، فاجعههای مالی متعددی مانند The Flash و Ant-Man and the Wasp: Quanutmania باعث شدند تا استفاده بیش از حد از جلوههای بصری در فیلم های ابرقهرمانی با انتقادات زیادی مواجه بشود. متاسفانه پای این انتقادات به مجموعههای تلویزیونی نیز باز شده، چراکه جلوههای بصری اقتباس لایو اکشن Secret Invasion بنا بهدلایلی نامعلوم و غیرمنطقی نتوانسته انتظارات مخاطبان را برآورده کند.
قبلا از جلوههای ویژه یا به اصطلاح CGI (Computer Generated Image) تنها بهجهت خلق سکانسهای حماسی و تخیلی که فیلمبرداری آنها در حالت عادی غیرممکن است استفاده میشد، اما طی چند سال اخیر تکیه استودیوهای کوچک و بزرگ به این تکنولوژی بیشتر شده و بهنوعی باعث انتقاد شدید مخاطبان و سایر فیلمسازان مطرح مثل مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) یا کریستوفر نولان (Christopher Nolan) شده است. برای مثال استودیو مارول در آخرین اثر فاز سوم دنیای سینمایی مارول، یعنی Spider-Man: Far From Home بهقدری به جلوههای ویژه تکیه کرده که حتی سلاحی که فیوری در یکی از سکانسها دستش گرفته به کلی دیجیتالی است.
حالا بهتازگی شاون لوی (Shawn Levi)، کارگردان فیلم Deadpool 3 اخیرا در مصاحبه با ددلاین کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و توضیح داده که چرا فیلم های ابرقهرمانی اینقدر به جلوههای ویژه نیاز دارند.
منبع: https://www.sargarme.com/deadpool-3-proves-the-secret-reason-superhero-movies-have-so-much-cgi/