جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴

چرا توسعه دهندگان اندروید یک اکوسیستم اختصاصی ایجاد می کنند؟


سازندگان اندروید دیگر فقط گوشی نمی‌سازند و اکنون هر برندی که می‌بینید تبلت، هدفون، ساعت و موارد دیگر را به عنوان بخشی از اکوسیستم سخت‌افزاری خود می‌خواهد.

به گزارش ای بی اس نیوز، اگر به بسیاری از بزرگ ترین سازندگان اندروید نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آن ها فقط گوشی هوشمند نمی فروشند. امروزه اکثر آنها می توانند هدفون، لپ تاپ، ساعت هوشمند و تبلت را ارائه دهند که همگی دارای طراحی، کیفیت ساخت و برند یکسانی هستند و با تلفن همراه شما سازگاری دارند.

این روند از نام های معروفی مانند سامسونگ و وان پلاس گرفته تا برندهای جدید یا نوظهور مانند Realme و Nothing به طور فزاینده ای محبوب شده است. در گزارشی، makeuseof پایه فناوری بررسی می‌کند که چرا هر سازنده اندروید در حال ساخت اکوسیستم خاص خود است.

یک تجربه کاربری دلپذیر و راحت در مجموعه محصول ایجاد کنید

یکی از دلایل اصلی جذابیت اکوسیستم اپل، ادغام یکپارچه بین دستگاه ها و خدمات این شرکت است. به عنوان مثال، به اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه های مختلف اپل به لطف عملکرد “AirDrop” بسیار ساده و راحت است.

با این حال، این تداوم است که چاشنی موفقیت اکوسیستم اپل است. با اتصال بین محصولات اپل، می توانید محتوای یک دستگاه Apple را در صفحه مک خود به اشتراک بگذارید، فورا قفل مک خود را با اپل واچ باز کنید، از آیفون خود به عنوان وب کم برای مک خود استفاده کنید، محتوا را در دستگاه به اشتراک بگذارید، کپی کنید و در دستگاه دیگری ذخیره کنید. فوراً به جایی که هنگام جابه‌جایی بین دستگاه‌ها و موارد دیگر بودید، برگردید.

با توجه به ماهیت ناهمگن اندروید، دستیابی به چنین یکپارچگی بدون ایجاد یک اکوسیستم دشوار است. به همین دلیل است که به نفع شرکت های اندرویدی است که خودشان رهبری کنند و با ایجاد اکوسیستمی از محصولاتی که به طور یکپارچه با هم کار می کنند، به این مهم دست یابند.

وفاداری مشتری را تشویق کنید

گفتن ساختن اکوسیستم آسان تر از انجام آن است، اما شرکت ها به خوبی از مزایای آن آگاه هستند. یکی از این مزایا حفظ مشتریان با حفظ آنها در این اکوسیستم است. به عنوان مثال، اگر چندین دستگاه سامسونگ مانند گوشی هوشمند گلکسی اس 23 اولترا، هدفون گلکسی بادز 2 پرو، ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 و تبلت سری گلکسی تب اس 8 دارید، کمتر تمایلی به استفاده از دستگاه های شرکت های دیگر دارید. بودن.

این ممکن است مربوط به مسائل سوئیچینگ باشد. ماندن در اکوسیستم سامسونگ بسیار ساده تر است. اکوسیستم ها به شرکت ها اجازه می دهند تا تجربیات منحصر به فردی را برای دستگاه های خود ایجاد کنند که به افزایش رضایت مشتری و در نتیجه کاهش احتمال تغییر کمک می کند. به این ترتیب این شرکت ها وفاداری مشتریان به برند خود را افزایش می دهند. مطمئناً مشتریان اپل به عنوان وفادارترین مشتریان شناخته می شوند.

درآمدزایی بیشتر

با ارائه محصولات بیشتر، شرکت های اندرویدی می توانند مشتریان را تشویق به خرید اقلام مرتبط یا مکمل و کسب درآمد بیشتر کنند. علاوه بر این، یک کسب و کار می تواند با فروش محصولات و خدمات بیشتر به پایگاه مشتریان فعلی خود، درآمد خود را افزایش دهد، بدون اینکه متحمل هزینه اضافی برای جذب مشتریان جدید شود. اکوسیستم‌ها همچنین به نفع یک کسب‌وکار هستند، زیرا مشتری که صاحب یک گوشی هوشمند از یک سازنده اندروید خاص است، احتمالاً لوازم جانبی مانند هدفون و ساعت‌های هوشمند را از همان برند خریداری می‌کند.

مزیت رقابتی

با داشتن یک اکوسیستم، یک کسب و کار می تواند تجربه کاربری یکپارچه و روانی را ارائه دهد که به آن برتری نسبت به رقبای خود می دهد. اگر در حال خرید ساعت هوشمند هستید، می‌خواهید بدانید که آیا این ساعت با دستگاه یا دستگاه‌های شما یکپارچه کار می‌کند یا خیر. یکی از راه‌های انجام این کار بررسی مشخصات آن است، اما مشخصات اغلب کل داستان را بیان نمی‌کنند.

ساده ترین انتخاب خرید از همان برندی است که قبلاً می شناسید و به آن اعتماد دارید. این تضمین می کند که یک تجربه ثابت به دست آورید.

ساخت اکوسیستم به بهبود تجربه اندروید کمک می کند. ماهیت متن باز اندروید شگفت انگیز است، اما در عین حال ناهموار است. این به شما امکان می دهد تا بسته به برندی که گوشی هوشمند خود را از آن خریداری می کنید، تجربه متفاوتی داشته باشید. اگرچه بهترین راه نیست، ساده ترین راه برای کسب و کارها برای دستیابی به یک تجربه اکوسیستمی یکپارچه مانند اپل، ایجاد اکوسیستم خود است. شرکت های مختلفی از جمله سامسونگ، گوگل، وان پلاس، شیائومی، موتورولا و بسیاری دیگر اکنون این کار را انجام می دهند.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *