اخبار اقتصادی روز

چالش های همکاری شرکت های دانش بنیان کوچک و جدید با شرکت های بزرگ

بانکدارپور به تشریح جزئیات بیشتر روند برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: جذب و شناسایی پروژه ها، غربالگری آنها، ارائه پروژه ها به سرمایه گذاران و تشکیل جلسات B2B بین صاحبان پروژه و سرمایه گذاران از جمله مراحل این رویداد بود.

ملکی فر به فرصت های ایجاد شده در قانون جهش تولید دانش بنیان و به ویژه ماده 11 این قانون اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده قانونی حداکثر 30 درصد سرمایه گذاری مستقیم شرکت های پذیرفته شده در تهران یا ایران اول یا ایران است. second over-the-counter market or companies with registered capital of at least 100,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 000,000 000,000,000,000,000,000,000uit

رئیس کمیته انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اشاره به اینکه تکمیل این فرآیند و تولید ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی 3 تا 5 سال زمان می برد، خاطرنشان کرد:

رضا پدمار، رئیس کمیته انرژی و محیط زیست اتاق تهران نیز چارچوب نظری تحولات استراتژی های حوزه پتروشیمی کشور را ارائه کرد و چالش های کنونی صنعت پتروشیمی، رقابت پذیری و ارتقای کیفیت و همچنین چالش های موجود در صنعت پتروشیمی است. تنوع تولید است و گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی کل فضای کسب و کار مشکل ارتباطات است. نحوه ارتباط به قدری مهم است که چالش های رفتاری را در جامعه امروزی ایجاد کرده است و در این فضا نیاز به طراحی چارچوب نظارتی برای مدیریت صحیح تنگناها و بلاتکلیفی های ناشی از جریمه ها احساس می شود.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ و کوچک می توانند نقش مکمل یکدیگر را ایفا کنند، گفت: شرکت های بزرگ معمولا از رشد کند، کمبود خلاقیت، فرآیندهای سفت و سخت و بیزاری از یکدیگر رنج می برند. ریسک و از سوی دیگر دشواری دسترسی به بازارهای جدید، نیروی کار کم تجربه، کمبود منابع از جمله چالش هایی است که استارت آپ ها با آن مواجه هستند. بنابراین این شرکت ها با همکاری یکدیگر می توانند نقاط ضعف یکدیگر را پوشش داده و با سرعت بیشتری رشد کنند.

وی سپس به نقاط قوت و ضعف این مسیر اشاره کرد و اعلام کرد: دارایی های طبیعی، سازمانی و عوامل انسانی و فناوری که شامل نیروی کار مجرب است از نقاط قوت شرکت ها محسوب می شود.

وی گفت: مرکز نوآوری اتاق تهران می تواند با ایجاد ارتباط و تسهیل تامین مالی به ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت پتروشیمی کمک کند و برای رسیدن به این هدف، بازیگران این اکوسیستم از جمله شرکت های دانش و فناوری، صاحبان پروژه ها، مراکز نوآوری و … شتاب دهنده ها، صندوق ها و سرمایه گذاران و فعالان صنعت پتروشیمی باید کمک بگیرند.

انتهای پیام

بانکدارپور با اشاره به رشد سه برابری شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت گفت: تعداد این شرکت ها از 150 شرکت در سال 1400 به 550 شرکت در سال 1401 رسیده است و باید بررسی شود که این شرکت ها علاوه بر یک افزایش جزئی رشد آیا کیفیت داشتند یا نه؟

سحر بانکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نیز مرکز نوآوری را رابط بین بنگاه های سنتی و اکوسیستم نوآوری دانست و افزود: از آنجایی که مبحث بندهای 13 تا 15 سیاست های اقتصاد مقاومتی مربوط به صنعت پتروشیمی است. ، پس از دامنه مدان، دومین رویداد مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد.

پاندمار تصریح کرد: در مرحله بعد نوعی تغییر و تحول صورت می گیرد که ضرورت شناسایی و جذب منابع را دوچندان می کند.

اولین هدف استراتژیک از دیدگاه پدیده، مدیریت روابط تجاری برای موفقیت در یک محیط خارجی امن و متغیر است. دومین هدف استراتژیک حمایت از اصلاحات نهادی و سیاستی برای افزایش فرصت های تولید خواهد بود. ارزیابی فرصت های تولید و اصلاحات نهادی بر اساس این فرصت ها خواهد بود. سومین هدف استراتژیک تسهیل سرمایه گذاری و دسترسی به منابع مالی برای رشد و تنوع است و البته آخرین گام بهبود کیفیت و پایداری زیست محیطی برای رشد بلندمدت در این بخش است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، وی تأثیرات چارچوب نظری تغییر استراتژی حوزه پتروشیمی، افزایش صادرات، گسترش فعالیت های پایین دستی و بهبود پایداری زیست محیطی را برشمرد.

با طرح این سوال که چرا شرکت هایی مانند First Companion و Atka رشد دارایی های دیجیتال را تجربه نکرده اند؟ وی افزود: اگر دیجی کالا به صورت مستقیم در این شرکت بخش خصوصی سرمایه گذاری می کرد، به چنین رشدی دست نمی یافت. در واقع هرگونه سرمایه گذاری یا ارتباط مستقیم بین بزرگ و کوچک خطرناک است و برای این ارتباط باید از نهادهای واسطه استفاده کرد. همانطور که دیجی کالا نیز از مرکز نوآوری خود برای برقراری این نوع ارتباطات استفاده می کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به چالش های همکاری شرکت های دانش بنیان کوچک و جدید با شرکت های بزرگ گفت: هرگونه سرمایه گذاری یا ارتباط مستقیم بین شرکت های بزرگ و کوچک خطرناک است و برای این ارتباط نهادهای واسطه ای باید استفاده شود. همانطور که دیجی کالا نیز از مرکز نوآوری خود برای برقراری این نوع ارتباطات استفاده می کند.

تولید ارزش افزوده کیفی و پایدار

رئیس کمیته انرژی و محیط زیست اتاق تهران اضافه کرد: باید بستری توانمند برای سیاست گذاری وجود داشته باشد. در واقع در چنین محیطی می توان پایه ای محکم ایجاد کرد و سپس در مسیر پیشرفت قرار گرفت. راه پیشرفت نیز دو بخش دارد: چشم انداز و اهداف. بنابراین در حوزه چشم انداز باید برای تامین بازارهای جهانی به دارایی های طبیعی و دارایی های صنعتی ایران تکیه کرد.

فعال سازی 150 شرکت دانش بنیان در صنعت نفت

به گزارش ای بی اس نیوزسیاوش ملکیفر در رویداد «توسعه اکوسیستم نوآوری صنعت پتروشیمی» با تاکید بر الزامات همکاری شرکت های بزرگ و شرکت های دانش بنیان، گفت: همکاری دیجی کالا با یکی از شرکت های بخش خصوصی باعث افزایش حدود 37 درصدی بهره وری لجستیک دیجی کالا شد. با وجود این سودآوری و با وجود اینکه این شرکت بخش خصوصی به اطلاعات مهم دیجی کالا دسترسی دارد، دیجی کالا در آن سال ها اقدامی برای خرید این تجارت نکرده است. این نمونه ای از سرمایه گذاری یک شرکت بزرگ در یک شرکت کوچک است که البته بسیار پیچیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *