به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: قیر در نظر گرفته شده برای پروژه های وزارت راه با ترخیص در سال های اخیر تامین شده است. . و گفت: این موضوع قانونی مصوب مجلس و وظیفه مهمی بود که امسال با چالش مواجه شد اما در مجمع عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حل شد.
وی ادامه داد: بدیهی است اگر منابع مالی وجود داشت و قیر خریداری می شد بهتر بود چرا که طبق آمار 220 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که از جمله راه های شوسه 230 هزار کیلومتر است که بر اساس استانداردهای ملی نگهداری می شود. استانداردهای ملایمتر از استانداردهای بینالمللی، 200 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی یادآور شد: در سال مالی گذشته 25 هزار کیلومتر راه از محل منابع قیر، روسازی و بازسازی راه و 2500 کیلومتر آسفالت از این محل انجام شد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سیستم همراه و مراحل کار حداکثر اطمینان وجود دارد، افزود: در 7 مرحله در سیستم همراه نظارت های قوی وجود دارد و بحث های نظارتی در حال توسعه است. .
absnews