سایر موضوعات

چالش تامین سوخت کم گوگرد برای کشتی های داخلی و خارجی

وی با اشاره به چالش نحوه انتقال سوخت کم سولفور به مناطق ساحلی و بندری کشور گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت ضدرقابتی در عرضه سوخت کم گوگرد هستیم چرا که در ابتدا باید نفت مورد نیاز از منطقه منتقل شود. جنوب کشور به منطقه مرکزی و پس از آن در پالایشگاه به سوخت کم گوگرد تبدیل و مجدداً به مناطق جنوبی منتقل می شود. ما نباید اجازه دهیم هزینه سوخت کم سولفور افزایش یابد، زیرا این امر منجر به تحویل سوخت با قیمت بالاتر به مالکان کشتی می شود که این امر قدرت رقابت را کاهش می دهد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر لزوم توجه ویژه به عرضه سوخت کم سولفور از نظر کمی و کیفی، گفت: دسته بندی قیمت سوخت، کمیت سوخت و محل تحویل سوخت بسیار مهم و چالش های موجود است. عرضه سوخت کم گوگرد باید در نظر گرفته شود. ما نباید تنها به کشور و افرادی که سوخت کم گوگرد برای شناورهای پرچمدار ایران را تامین می کنند نگاه کنیم، بلکه باید به بازار خارجی و شناورهای خارجی نیز توجه کنیم و دسته بانک ها را نیز در نظر بگیریم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ضمن تشریح چالش های تامین سوخت کم گوگرد برای کشتی های بین المللی داخلی و خارجی گفت: اگر به الزامات حمل و نقل دریایی توجه نکنیم و به مقوله مهمی توجه نکنیم. به عنوان سوخت کم گوگرد از معادلات اقتصادی منطقه ای و جهانی عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه تامین سوخت کم گوگرد برای کشتی های ایرانی و خارجی موضوع بسیار مهمی است، تاکید کرد: اگر نتوانیم به مشکلات مختلف در حوزه حمل و نقل دریایی توجه کنیم و به مشکلاتی مانند سوخت کم گوگرد توجه کنیم. قطعا نمی توان معادلات را برای ایفای نقش منطقه ای حل کرد.

انتهای پیام

پلمه گفت: اگر تنها یک پالایشگاه برای تامین سوخت کم سولفور کشتی های ایرانی اختصاص یابد، این مشکل توجیه اقتصادی ندارد.

ماسائو پلمه در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با بیان اهمیت و ضرورت تامین سوخت کم گوگرد برای کشتی های ایرانی و خارجی در بنادر کشور اظهار کرد: رده سوخت کم سولفور برای استفاده شناورهای بین المللی با رویکرد سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) است. ) و توصیه های صادر شده باید 15 باشد سال گذشته در مجتمع نفت کشور در نظر گرفته شده است. با توجه به تعداد ناوگان با پرچم جمهوری اسلامی ایران و میزان سوخت مورد نیاز، طرح تامین سوخت کم گوگرد در داخل کشور توسط یک پالایشگاه کلید خورد و مساعدت های لازم توسط وزارت نفت صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا