در همین راستا خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – که خردادماه امسال پیشرفت فیزیکی باند اول بزرگراه تهران – شمال را حدود 77 اعلام کرده بود، در ای بی اس نیوز در نشانی اینترنتی اعلام کرد. ابتدای مهرماه که باند غربی منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال به 86 رسید درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و با تامین به موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی 1401 آماده بهره برداری می شود. همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عملیات اجرایی نوار شرقی نیز با 68 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا پایان سال 1402 آماده بهره برداری می شود.
از فاز دوم این بزرگراه، تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره برداری رسیده است. پس از اتمام فاز دوم، فاز سوم بزرگراه تهران – شمال باقی مانده است که از پل زنگوله ابتدای استان مازندران شروع و به طول 47 کیلومتر ادامه دارد و در دشت نظیر به فاز چهارم این بزرگراه متصل می شود. تقاطع.
انتهای پیام
پس از افتتاح محدوده بزرگراه شمال تهران در 15 اسفند 1396، مسئولان وزارت راه و شهرسازی قول دادند که تا پایان سال 98 یا در نهایت تا پایان دولت دوازدهم فاز دوم این پروژه را بسازند. . یعنی در بهار 1400 یعنی قرار بود پیست منطقه تکمیل شود. دوم اینکه بزرگراه تهران – شمال به بهره برداری می رسد.
تعیین مهلت یک ساله برای تکمیل بزرگراه تهران – شمال
خادمی تاکید کرد: امیدواریم عملیات باند اول این بزرگراه که اولویت ماست تا پایان سال به اتمام برسد و امیدواریم فضای امنیتی از جمله امکانات کنترلی، روشنایی تونل، نصب جت فن ، و غیره. منطقه 2 به عنوان بزرگراه مردم کشور به سمت پل زنگوله که بعد از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندران است، بهره برداری می شود.
در عین حال، با توجه به تغییر تاریخ سال مالی 1401 و تعیین پایان شهریور 1402 به جای تیرماه 1402 به عنوان پایان سال مالی 1401، باید دید آیا کمتر از یک سال باقی مانده است. پیش از زمان وعده داده شده برای بهره برداری از قطعه دوم بزرگراه تهران – شمال، سرنوشت این پروژه که نزدیک به 30 سال است ادامه دارد و منابع مالی و اعتباری آن به کجا می رسد. 6000 میلیارد برو؟از تومن میاد از؟
به گزارش ای بی اس نیوز، پروژه بزرگراه تهران – شمال در سال 1377 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال 1378 آغاز شد و تاکنون فاز اول و چهارم این محور بزرگراه 32 کیلومتری و 20 کیلومتری افتتاح شده است. و در خدمت هستند. ، اما فاز دوم و سوم این بزرگراه همچنان ناقص است.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی را به پایان برسانیم، گفت: این منطقه یکی از صعب العبورترین محورهای راهسازی را دارد به طوری که می توان گفت یکی از سخت ترین عملیات راهسازی کشور است. زیرا 82 درصد مسیر تونل و پل 22 کیلومتر را پوشش می دهد و سازه بتنی پیوسته به طول 22 کیلومتر در حال ساخت است و عملیات را پیچیده کرده است.
خادمی همچنین اخیراً در مورد روند اجرای بزرگراه 2 تهران – شمال توضیحاتی ارائه کرد و گفت: منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال یکی از پهنه های چهارگانه این بزرگراه است که 22 کیلومتر است و در تعریض منطقه یک اجرا می شود. قطعه اول که بهره برداری از آن برنامه ریزی شده 88.5 درصد است و با برنامه ریزی های انجام شده مسیر غربی زون دوم را خواهیم داشت و تونل زیر ترافیک خواهد بود.
شرکت توسعه و ساخت زیرساختهای حملونقل کشور ابراز امیدواری کرده است که نخستین مسیر بزرگراه تهران – شمال با قدمتی نزدیک به 30 سال تا پایان سال تکمیل شود، هرچند تکمیل این مسیر همچنان نیازمند تاخیر در مسیر است. تامین منابع اعتباری