سایر موضوعات

پورتال خدمات عمومی دولت چه می کند؟

بر این اساس، سازمان فناوری اطلاعات ایران طی یک برنامه هفت ساله، تغییر پروژه از خدمات دولتی به بخش خصوصی را از طریق مناقصه و رقابت عمومی واگذار کرد و در پایان پروژه، کلیه زیرساخت‌ها، دستاوردها، امتیازات و مصالح را در نظر گرفت. و حقوق معنوی حاصل از اجرای این طرح به سازمان فناوری اطلاعات ایران واگذار خواهد شد. در این پروژه، دریافت خدمات و درخواست‌های سازمان ملی تسویه با ارائه تعدادی رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) تضمین می‌شود.

در همین راستا یکی از اعضای هیئت مدیره یکی از شرکت های مجری طرح گفت: هدف ما به عنوان اولین اپراتور درگاه عمومی خدمات دولتی تسهیل در ارائه این (API) در بنگاه ها است، البته به ویژه تاکید بر حفظ امنیت سرویس و سازمان های دریافت کننده، محرمانه بودن کاربران و داده های حساس خصوصی است.

به گزارش ای بی اس نیوز، در سال ۱۳۹۷ بود که سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس مواد ۶۷ و ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه، حمل‌ونقل عمومی خدمات دولتی را راه‌اندازی کرد و در راستای برون‌سپاری و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، پروژه PGSB را راه‌اندازی کرد. با مشارکت بخش خصوصی در قالب پروژه (PPP) و به صورت (BOT) پیاده سازی شده است.

به گفته متولیان این پروژه، هدف اصلی این شرکت طی شش ماه گذشته طراحی، تدوین و نهایی سازی معماری مورد نیاز در این پروژه (PGSB) و البته تامین زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز بوده است. برای نصب در مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات. این پروژه ابتدا با چهار دستگاه سرور و 68 دستگاه تجاری و کلاینت آغاز شد، کمی بیش از یک و نیم میلیون تراکنش را ثبت کرد، در سال 2019 با 16 دستگاه سرور و 272 دستگاه تجاری و کلاینت به رقم چشمگیر 193 میلیون تراکنش رسید.

اخیراً محمد خوانساری – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – تعداد تراکنش های خدمات عمومی در سال 1400 را حدود دو میلیارد و 200 میلیون نفر اعلام کرده است و این در حالی است که تنها در شش ماهه نخست امسال، این میزان تراکنش به چهار میلیارد رسید. این سرویس در حال حاضر توسط دو شرکت خصوصی با مجوز و راهنمایی وزارت ارتباطات به عنوان بستری برای نیازهای اطلاعاتی مانند ویژگی های هویتی و پستی که بخش خصوصی باید در اختیار افراد قرار دهد، ارائه می شود.

اهداف اصلی این پروژه تسهیل خدمات دولتی و عمومی به مشاغل و مشاغل بود. همچنین هدف آن ارائه خدمات دولتی به شهروندان در قالب یکپارچه و گسترش این استفاده از طریق ایجاد یک بازار الکترونیکی برای خدمات دولتی بود.

این سرویس در زمان ثبت نام خودرو یا درخواست مدرک و غیره به منظور ارائه خدمات اطلاعاتی و در صورت تمایل به ایجاد پایگاه دانش در زمینه خدمات و در صورت ارائه اطلاعات توسط رهبران استفاده می شود. با کمک بخش خصوصی که قادر به ارائه خدمات به نامزدها است. همچنین برای ایجاد تحول در خدمات، دولت باید برنامه ریزی لازم برای تحقق فناوری های نوین را در دستور کار قرار دهد.

این پروژه به مناسبت هفته دولت با حضور عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری – معاون وزیر و رئیس اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات و صادق عباسی شاهکوه – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور رسمی افتتاح شد. سازمان.

راه‌اندازی اپراتورهای خدمات تجاری (PGSB) پروژه‌ای است که به دلیل اهمیت اشتغال‌زایی، نیاز به افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مردم و در مدت زمان توسعه از سوی شرکت‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. تکنولوژی دیجیتالی. اقتصاد در کشور

دروازه خدمات عمومی دولتی یا به اختصار (PGSB) بستری برای ارائه خدمات سازمان های دولتی و شرکت های بخش خصوصی به یکدیگر برای اینترنت است.

سال گذشته تعداد تراکنش های این کراس اوور به 394 میلیون تراکنش رسید و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری از مرز 550 میلیون تراکنش عبور کند که نشان دهنده رشد روزافزون اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور به دلیل این خدمات و رشد بازار است. توسعه آن

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا