پلتفرم فناورانه، تنها راه کاهش کلاهبرداری های خاص در بخش بیمه است

رئیس شورای عالی بیمه گفت: شالوده صنعت بیمه باید در زنجیره ارائه خدمات بیمه ای از صدور و فروش تا ارزیابی و پرداخت خسارت با روش های نوین و مبتنی بر فناوری باشد تا با اتخاذ این رویکرد اولا از ارائه خدمات نوین بیمه ای عقب نخواهیم ماند و ثانیاً آمادگی رقابت با سایر شرکت های بیمه بین المللی و منطقه ای را داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای تعهدات قانونی و حرکت راهبردی برای توسعه صنعت بیمه به عنوان محورهای مهم حرکت بیمه مرکزی در راستای تحقق اهداف برنامه ریزی شده، افزود: برای قرار گرفتن در مسیر حرکت جهشی، استفاده از امکانات و خدمات فناورانه یک ضرورت جدی است که البته نباید اتفاق بیفتد. طرح و نقشه راه باید کامل باشد، بنابراین برنامه تهیه شده برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده با همکاری و حمایت کارشناسان و نهادهای تخصصی و اجرای آن محقق شد. این نظرسنجی نیز بخشی از طرح مذکور است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و کاهش تقلب از مهمترین اهداف برنامه های فناوری در صنعت بیمه است.
وی افزایش رضایت مندی بیمه شدگان از خدمات بیمه ای را هدف نهایی بیمه گذاران برشمرد و افزود: دستیابی به این هدف در شرایط فعلی نیازمند استفاده از بسترهای فناورانه، نوآورانه و فناورانه است.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از بیمه مرکزی، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی در سومین هفته از کمپین فناوری سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه گفت: نوآوری مستلزم ایجاد فضای امن و احترام به حقوق مالکیت فکری برای صاحبان ایده های خلاقانه و جذاب و وظیفه بیمه فراهم آوردن شرایط لازم برای بهره مندی بیمه از تمامی مزایای مادی و معنوی آن است.
وی بیان کرد: نگاه به آینده می تواند ارائه خدمات را به روز کند و بر این اساس باید آماده باشیم تا در تحولات بزرگ نقش داشته باشیم.
ویبا تسهیل نظارت را یکی از مهمترین مزایای استفاده از بسترهای فناوری در بیمه مرکزی برشمرد و گفت: علاوه بر این مشکل، استفاده صحیح از بسترهای فناوری، بستر لازم را برای «افزایش دقت نظارت» فراهم میکند.
رئیس کل تضمین مرکزی، راهبرد اساسی بیمه مرکزی در اجرای این کمپین را افزایش ضریب نفوذ بیمه با تکیه بر روش ها و محصولات جدید دانست و یادآور شد: دستیابی به اهداف تعیین شده در اسناد و برنامه های بالادستی مستلزم استفاده است. ایده های خلاقانه با تقویت این ارتباط صنعت بیمه با مشتریان و بیمه شدگان است.
رئیس شورای عالی بیمه مطرح کرد؛
رئیس کل بیمه مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود، «تسهیل عملیات بیمه ای»، «تسریع فرآیندهای خدمات بیمه ای»، «کاهش هزینه ها»، «افزایش بهره وری»، «ارائه خدمات گسترده» و «کاهش کلاهبرداری» را از جمله مواردی عنوان کرد. مهمترین اهداف برنامه های فناوری وی صنعت بیمه را برشمرد و افزود: صنعت بیمه مجموعه ای از بنگاه های دولتی و خصوصی است که ضمن همکاری، رقابت زیادی برای ارائه خدمات بیمه ای به مردم دارند و هدف نهایی آنها جلب رضایت بیمه شدگان و اعتماد عمومی است.
absnews