پست چگونه به زائران اربعین خدمات رسانی کرد؟
پست ملی به مناسبت اربعین حسینی اقدامات مهمی از جمله طراحی سامانه پستی و تسریع در ارسال گذرنامه را برای تسهیل سفر زائران ارائه کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، همزمان با فرا رسیدن اربعین و سفر زائران به عراق، شرکت ملی پست با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات مختلفی از جمله ایجاد دفاتر پست، تعامل با سرخ پوشان را ارائه می کند. هلال برای ارسال نذورات پزشکی و تحویل به موقع گذرنامه های زیارتی برای تسهیل و بهبود کیفیت سفر زائران به این کشور را مورد بررسی قرار داد و به آن دست یافت.
تعامل پست و تشکیلات حج و زیارت
اواخر مردادماه طی نشست خبری شرکت ملی پست برای تشریح اقدامات این شرکت در راستای اربعین، تعامل پست و سازمان و همچنین حج و زیارت از جمله اقدامات اعلام شد. برای این مراسم در نظر گرفته شده است. به گفته مسئولان، تعامل با فرجا برای توزیع گذرنامه زیارتی از جمله اقدامات انجام شده بود.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان، از ابتدای سال تا 7 مردادماه سال جاری بیش از دو میلیون و 770 هزار و 156 گذرنامه از سوی شرکت ملی پست توزیع شده که شامل دو میلیون و 502 هزار و 122. گذرنامه عادی و 268 و 34 فقره است. گذرنامه های زیارتی بودند. اما چندی بعد آمار جدیدی از سوی مدیرعامل شرکت ملی پست از تعداد گذرنامه های ارسالی اعلام شد. به گفته وی، روزانه حدود 100 هزار گذرنامه از جمله 40 هزار گذرنامه عادی و 60 هزار گذرنامه زیارتی به دست شهروندان می رسد.
بیشتر بدانید
چگونه اسناد گم شده را پیدا کنیم؟
تعامل با هلال احمر برای ارسال کمک های درمانی
از سوی دیگر، پست ملی با هلال احمر برای ارسال دارو و نذورات دارویی همکاری کرد که به مردم امکان اهدای دارو در موکب ها در داخل مرزهای کشور را می داد.
ایجاد سمت در کنسولگری های ایران در نجف و کربلا
یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد در سفر به خارج با آن مواجه شوند مفقود شدن مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت بانکی است. با این حال، حتی اگر شخصی سند خود را گم کرده باشد، می توان امیدوار بود که شخص دیگری که این سند را پیدا کرده است، آن را به اداره پست برگرداند و به این ترتیب می توان سند مفقود شده را نزد شرکت پست پیدا کرد.
در همین راستا چند سالی است که اداره پست با طراحی سامانه ای که به افراد امکان می دهد با مراجعه به سایت این شرکت وضعیت اسناد و اقلام مفقود شده خود را ردیابی کنند، شرایط را ایجاد کرده است. امسال با عنایت به تجربیات سال گذشته، به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این مراسم، کارگروهی از دی ماه 1401 توسط دبیرخانه ستاد اربعین تشکیل شد تا اقدامات لازم را تدوین کند. برنامه ها و دستورالعمل ها .
محمدباقر بومیان – دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست – اخیرا در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به استقبال کنسولگری ایران در نجف و کربلا از خدمات پستی، اظهار کرد: از جمله اتفاقات خوبی که در این امر رخ داد. اربعین سال در عراق، زیرا زائران ایرانی برای ردیابی اقلام مفقود یا مفقود شده به کنسولگری ها مراجعه می کنند و پایگاه هایی را در کنسولگری های ایران در نجف و کربلا مستقر می کنند.
گفتنی است کاهش هزینه های رومینگ، دسترسی رایگان به اینترنت در مرز مهران با استقرار بالون فضایی، رفع مشکل شرکت های فعال برای تامین ارز اربعین از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. و سازمان های مرتبط در اربعین امسال.
انتهای پیام