سایر موضوعات

پروژه “فرودگاه آینده” در دبی

ای بی اس نیوز/ خراسان رضوی دبی در حال پیشبرد برنامه های خود برای جایگزینی شلوغ ترین فرودگاه جهان با یک فرودگاه حتی بزرگتر است، زیرا ترافیک مسافران از سطح قبل از همه گیری فراتر رفته است.

به گزارش TechExplorer، پل گریفیث، مدیرعامل فرودگاه‌های دبی، گفت: برنامه‌هایی برای فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دست اجراست که در حومه شهر ساخته می‌شود و انتظار می‌رود در دهه 2030 جایگزین فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

او این موارد را در حاشیه نمایشگاه هوایی دبی در امارات متحده عربی گفت، جایی که شرکت های هواپیمایی سرمایه گذاری زیادی در هواپیماهای جدید کرده اند. سال گذشته، عربستان سعودی، همسایه امارات متحده عربی اعلام کرد که قصد دارد یک هاب هوایی جدید در ریاض بسازد.

گریفیث می‌گوید: «وقتی سالانه 120 میلیون مسافر داریم، این همان چیزی است که فکر می‌کنیم. تمام ظرفیت ما در فرودگاه بین المللی دبی، با همه چیز بهینه شده، در حداکثر مطلق است، ما به یک فرودگاه جدید نیاز خواهیم داشت.

مدیرعامل فرودگاه‌های دبی افزود: پیش‌بینی می‌شود این اتفاق در دهه 2030 رخ دهد و در ماه‌های آینده روی این طرح‌ها کار خواهیم کرد. بنابراین ما راه درست را در پیش گرفتیم و اعتماد به این صنعت همچنان بالاست.

گریفیث در حالی صحبت می‌کرد که ارقام جدید 86.9 میلیون مسافر در فرودگاه‌های بین‌المللی امسال را پیش‌بینی می‌کنند که از ترافیک سال 2019 پیشی می‌گیرد و بر بهبود پس از همه‌گیری تاکید می‌کند.

ترافیک در سه ماهه سوم 22.9 میلیون نفر بود که بالاترین میزان از سال 2019 است. آمار سال 2023 به 64.5 میلیون نفر رسید که حدود 40 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 است.

تعداد مسافران تحت تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه قرار نگرفته است و پیش بینی می شود این تعداد گردشگر بر اقتصاد منطقه به ویژه گردشگری تاثیر بگذارد.

گریفیث گفت: «تأثیر بسیار بسیار کمی بر ترافیک شمال وجود داشته است. در واقع، در برخی از مناطق وضعیت حتی شدیدتر از گذشته شده است، به طوری که هیچ ضربه قابل تشخیصی ثبت نشده است.

وی افزود: ما همیشه می‌دانستیم که وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کند، بهبودی یکنواخت و قوی وجود خواهد داشت. چون افرادی که دو سال قرنطینه بودند از فرصت سفر محروم شدند و به همین دلیل خیلی سریع آن را جبران کردیم.

فرودگاه دبی برای مدت کوتاهی از مارس تا ژوئیه 2020 به دلیل بیماری همه گیر به روی پروازهای تجاری بسته بود، اما یکی از اولین مراکز مسافرتی بود که بازگشایی شد. در سال 2020، تنها 25.9 میلیون مسافر پذیرایی کرد، در حالی که این رقم در سال 2019، 86 میلیون مسافر بود.

مدیرعامل فرودگاه های دبی گفت که هیچ قیمت یا ظرفیتی برای فرودگاه جدید تعیین نشده است و افزود که این فرودگاه به جای ترمینال ها به صورت مدولار طراحی خواهد شد، به این معنی که به راحتی می تواند گسترش یابد و در طول زمان گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد که منطقی است که فرودگاه بین المللی آل مکتوم حتی بزرگتر و بهتر از فرودگاه دبی باشد و آن را “فرودگاه آینده” نامید. این پروژه ای خواهد بود که تا دهه 2050 ادامه خواهد داشت زیرا ما یک چشم انداز بلند مدت داریم.

وی افزود: قصد نداریم فرودگاهی با ترمینال طراحی کنیم. ما به طور کامل مدل کسب و کار فرودگاه ها را تغییر می دهیم، در واقع آنها را بسیار صمیمی تر می کنیم تا از شر تمام فرآیندهای قدیمی که برای مدت طولانی مجبور بودیم مشتریان خود را انجام دهیم خلاص شویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا