پذیرش 100 فروند شناور تعمیری در صنایع فراساحلی ایران

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه 40 فروند کشتی در این مجتمع در حال تعمیر است، گفت: امسال بیش از 100 فروند کشتی را برای تعمیر می پذیریم.
وی نقش موثر مجموعه ایزویکو را از دیرباز در تعمیر و ساخت کشتی ها برشمرد و گفت: در سال 1377 اولین کشتی اقیانوس پیما برای تعمیر در مجتمع کشتی سازی پذیرفته شد و در حال حاضر 40 کشتی کوچک و بزرگ کشتی های اقیانوس پیما. در این مجموعه در حال بازسازی و یا تبدیل از نوع کشتی تجاری به کشتی های دیگر می باشند.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به گسترش فعالیت های تعمیراتی در دهه 80 به سمت تعمیر کشتی های سوپرتانکر، افزود: خوشبختانه با طراحی و ساخت 2 اسکله خشک، یکی از بزرگترین تجهیزات تعمیراتی است. و زیرساخت ها در سواحل خلیج فارس ایجاد شد.
وی ادامه داد: در زمانی که استکبار جهانی شرایط را برای پذیرش کشتی های ایرانی در خارج از کشور ایجاد کرد، این اسکله های خشک با ارائه خدمات به شرکت ملی نفتکش نقش خوبی در حفظ و حفظ ثبات صادرات نفت و آماده سازی نفت داشتند. ناوگان برای حمل و نقل و انتقال این محصول استراتژیک نقش داشت و تقریباً 28 فروند کشتی این شرکت در مجتمع کشتی سازی ایسویکو دریافت و نوسازی شد.
جلوگیری از خروج 6 میلیون دلار ارز با تعمیر نفتکش در کشور
ضرابی از پذیرش تعدادی از این کشتی ها به طول 340 متر برای اولین بار در خشکی خبر داد و گفت: جلوگیری از خروج ارز، تحویل به موقع، گسترش فناوری در سواحل جنوب و ایجاد اشتغال از جمله مزایای پذیرش و تعمیر کشتی های ملی و کارآفرینان فعال در این بخش، با روش های نوین و یا با انتقال فناوری از سایر مناطق کشور، این کشتی ها را در بندرعباس تعمیر می کنند که اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده است.
به گفته مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزویکو)؛ با تعمیر سوپرتانکر در کشور از خروج 4 تا 6 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود، ضمن اینکه این تعمیرات با قیمت مناسب در کشور انجام می شود تا نفتکش ها توان عملیاتی خود را حفظ کنند.
ظرفیت اشتغال 10000 نفر در مجتمع کشتی سازی بستگی به ایجاد سفارش دارد
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از حوزههای موثری است که همواره در حوزه دریایی به دنبال آن هستیم، گفت: وی گفت: با شروع تعمیرات کشتی های بزرگ، این اشتغال در مجتمع کشتی سازی ایسویکو تثبیت شده است، در حال حاضر 2 هزار و 630 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و با توجه به زیرساخت های موجود، در صورت سفارش اضافی، امکان داشتن تا 10000 نفر در این مجموعه کار کنید.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجهی که سازمان دریانوردی کشور در بخشهای دولتی و نیمه دولتی به مجتمع کشتیسازی ایزویکو میکند، از این ظرفیت بهطور کامل استفاده شود.
ضربی با بیان اینکه در حال حاضر از تمام ظرفیت های موجود برای تعمیرات بخش خصوصی استفاده می کنیم، گفت: از نظر زیرساختی، مجموعه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مشتریان را دارد و با توجه به روش های ایجاد شده در سال های اخیر، این تعمیرات از نظر اقتصادی به صرفه است. این یک پرتو امید برای صنعت اقتصادی بوده و میتواند باشد، همانطور که کشتیسازی یک صنعت اقتصادی در سراسر جهان است، در ایران نیز میتواند جزء اقتصادی باشد و مورد توجه دولت و بخش خصوصی باشد.