صالحی تلاش ها را در راستای عدالت خواهی، مبارزه با فساد، روحیه جهادی و تلاش صادقانه توام با دموکراسی و حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع به ویژه طبقات فرودست جامعه از جمله رویکردهای نوین مرکز ارتباطات حکومت انقلابی مردم و تاکید کرد: همه روسای دستگاه های اجرایی موظفند با تقویت فرهنگ مردم سالاری، با استفاده از ظرفیت های سامانه های موجود از جمله روابط عمومی الکترونیک و سامانه دولتی (سامد)، تلاش برای تسریع در روند پاسخگویی به مطالبات مردمی یکپارچه سازی سیستم های ارائه دهنده خدمات
وی افزود: با توجه به تاکید مکرر رئیس جمهور مبنی بر برخورد سریع و قاطع با هرگونه فساد در مجموعه های دولتی و همچنین رسیدگی به شکایات، گزارش ها و تخلفات در دستگاه های مختلف که به صورت علنی وصول می شود، پیگیری و نتیجه گیری باید فوری و بدون روال عادی باشد. با توجه به ملاحظات، لازم به توضیح است که نقش دفاتر بازرسی دستگاه های دولتی در این زمینه جایگاه ویژه و مهمی است.
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور برای تمامی استعلامات و گزارشات مردمی ارزش و جایگاه ویژه ای قائل است و همواره بر نحوه پاسخگویی و رفع مشکلات ارجاعی به این مرکز نظارت دارد، افزود: تمامی مطالبات از تمامی مناطق کشور پیگیری شود. در چارچوب قانونی و امکانات موجود از اولویتهای همه دستگاههای دولتی است.
وی با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی بر مردم سالاری و توجه ویژه به فقرا در دولت سیزدهم، گفت: از آنجایی که شعار دولت سیزدهم دولت مردمی است، اعضای این دولت باید در افکار عمومی ملموس باشند. “
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در دیدار با تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه و بازرسی و ارزیابی عملکرد 19 وزارتخانه و سازمان وابسته به نهاد ریاست جمهوری که برای اولین بار در تاریخ این مرکز برگزار شد. اهداف، برنامه ها و رویکرد مرکز جدید فعالیت های آن را در داخل حکومت مردمی تشریح کرد.
انتهای پیام/
وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف سامانه ها، مراتب را جهت رسیدگی به اداره کل بازرسی و همچنین اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواست های این مرکز گزارش دهند.
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری با اشاره به منویات و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در حوزه عدالت خواهی و عنایت اقشار مختلف جامعه گفت: بر این اساس تمامی روسای جمهور دستگاه های اجرایی موظفند شرایطی را برای افزایش رضایتمندی مردم فراهم کنند و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.
صالحی همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر حضور وزرا، معاونان و مدیران کل دولت در میان مردم، از همه دستگاه های اجرایی خواست تا شرایط را برای حضور مردم و جلسات فراهم کنند.مستقیم و بدون وساطت وزرا و مسئولان با مردم با استقرار میز. ارائه خدمات به بهترین نحو و در مناسب ترین مکان در دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها.
به گزارش ای بی اس نیوز، در این جلسه پس از ارائه گزارش مدیران کل مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری مبنی بر تغییرات ساختار و روند نظارت بر گزارش ها و درخواست های مردمی طی 3 ماه گذشته، حجت الاسلام و المسلمین صالحی رئیس جمهور مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری خواستار برپایی جدولی برای خدمت رسانی به ارباب رجوع برای پذیرش و پاسخگویی به درخواست های مردمی، پاسخگویی به مراجعین به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل، توجه و تعیین تکلیف درخواست های مردم در مرکز شد. در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین نظارت مدیران کل مرکز روابط عمومی و بازرسی امور ریاست جمهوری تاکید کردند.
لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از نمایندگان تام الاختیار وزرا و معاونان رئیس جمهور دولت سیزدهم، مدیران کابینه های وزیران و دفاتر مدیران کل ارزیابی و عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی حضور داشتند. ارگان ها، برای تبیین پلان ها و راهبردها و نیز هماهنگی و نظارت بر اجرا.تفسیر ارتباطات مردم و حکومت مردمی.
وی با تاکید بر اینکه مرکز روابط عمومی نقش پل ارتباطی بین مردم و رئیس جمهور و همه ارکان دولت را دارد، تاکید کرد: بیاورید، ناامید برنگردید.
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری با اشاره به دریافت نامه های فراوان از سوی مردم در اشکال و قالب های مختلف، گفت: حتی اگر شخصی آن را بر روی یک کاغذ کوچک یا شماره تلفن در لحظاتی مانند سفر به تهران تحویل دهد. استان ها، ما موظف به پیروی از او هستیم. زیرا این نامه ها امانت مردم در دست ماست و نباید از آنها غافل شد و باعث ناامیدی و ناامیدی مردم شود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز