وی ادامه داد: “مشکل دیگری که در این طرح به آن پرداخته شده است این است که گاهی اوقات برخی از مراجع صدور مجوز سعی می کنند با تاخیر در درخواست متقاضی را متوقف کرده و در نتیجه ارزش سرمایه فعال را افزایش دهند.” اقتصاد منقبض شده است و انتظار می رود که او نیز تسلیم شود. بنابراین ، این طرح پیش بینی می کند که اگر مجوز دهنده مجوز درخواست شده را در بازه زمانی توافق شده صادر نکند ، مجوز به طور خودکار و با مسئولیت مقام صادرکننده صادر می شود. به منظور حذف امضاهای طلایی ، مقرر شده است که هر مورد مجوز کد سیستم منحصر به فرد را دریافت می کند و از این پس همان کد مبنای شناسایی ، ابطال ، تمدید یا درخواست مجوز خواهد بود.
در نهایت ، خضریان با ابراز امیدواری از تصویب این مواد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: “همه ما باید سعی کنیم با ایجاد یک محیط شفاف و عادلانه ، فضای کسب و کار را برای جوانان این کشور تسهیل کنیم ، و مجلس این کار را انجام خواهد داد. اقدام برای انجام این کار. “
خضریان افزود: همچنین در این طرح باید در مورد تغییر قانون ظرفیت دیجیتال در زمینه های وکالت ، دفتر اسناد رسمی و تخصص رسمی تصمیم گیری شود. اول ، چند نکته مهم در مورد امتحانات حرفه ای وکالت وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. “ابتدا ، سوالات آزمون در هر سه زمینه توسط افرادی با تضاد منافع طراحی شده است ، بنابراین نمره حداقل 50 or یا 60 cannot نمی تواند باشد از آنجا که ذینفعان می توانند با طراحی سوالات دشوار تعداد پذیرفته شدگان را کاهش دهند ، این بدان معناست که س questionsالات به گونه ای سازماندهی شده اند که تعداد کمی از افراد پذیرفته می شوند. افراد می توانند به حد نصاب برسند. به عنوان مثال ، در سال جاری با بررسی مجدد ، همان مشکل را می توان تحت قوانین تجارت یا اصول استنباط حقوق اسلامی مشخص کرد ، جایی که اعضای دوم آزمون در مرکز اصفهان و آذربایجان 33 درصد از اصول استنباط حقوق اسلامی را دنبال کردند. دوم ، در حرفه های حرفه ای ، بر اساس نتایج آزمون الزامات قانونی ، در اصل ، نمی تواند نقاط قوت یا ضعف افراد را نشان دهد. نکته سوم این است که آخرین روش علمی برای ارزیابی داوطلبان ، مهم نیست که س questionsالات چقدر دشوار یا آسان است ، این است که به هر فرد نمره متعادل بدهید. به عنوان مثال ، در حال حاضر در کنکور سراسری ، به هر فرد نمره تراز تعلق می گیرد که بر اساس میزان انحراف فرد از میانگین کل نمرات داوطلبان شرکت کننده در آزمون تعیین می شود و سپس داوطلبان بر اساس در همان نمره اکنون ، در این طرح ، تمام نمرات داوطلبان بر اساس میانگین نمره درصد اول آزمون تسطیح می شود و سپس هرکسی که بتواند 70 درصد از حد نصاب نمره تراز شده را کسب کند ، پذیرفته می شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ، مشکل دیگری که توسط برخی از حقوقدانان و دفاتر اسناد رسمی مطرح می شود این است که با تصویب این طرح ، عدالت ، علم و تخصص فدای ایجاد اشتغال می شود ، در حالی که در مورد پرسش ایجاد شغل در اینجا بحث نشده است. زیرا اگر هدف ایجاد مشاغل بود ، باید استانداردی برای پوشش ده ها هزار فارغ التحصیل حقوق در سال تعیین می شد. با این حال ، طبق معیارهای تعیین شده توسط کمیسیون ، سالانه فقط 6000 تا 7000 داوطلب پذیرفته می شوند ، در حالی که در حال حاضر خود مراکز قصد دارند از بین 1400 نفر حدود 4000 نفر را جذب کنند. بنابراین ، اساساً مشکل اصلی حذف ظرفیت شخصی است. و تمایل به پذیرش نامزدها برای ورود به حرفه وکالت و جایگزینی آن با یک قانون علمی و تجربی. جالب اینکه این موضوع توسط رئیس وقت قوه قضائیه در سند تحول قضایی نیز اعلام شد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها بر لزوم اجرای آن تأکید کردند.
انتهای پیام
خضریان اعطای امضای طلایی به رهبران اصناف و برخی دستگاه های اجرایی را یکی دیگر از مشکلات محیط کسب و کار دانست و افزود: این مشکل به دلیل عدم شفافیت می تواند منجر به فساد شود و بسیاری از فعالیت های اقتصادی را تحت الشعاع قرار دهد. علاوه بر این ، یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی همیشه با آن روبرو هستند ، تغییر ناگهانی قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار است ، به عنوان مثال ، در حالی که شخصی در مراحل پایانی اخذ مجوز است. دستورالعمل های جدید صادر می شود و شرایط جدید تنظیم می شوند ، که آن شخص را از مجوز محروم می کند.
نماینده تهران در پاسخ به انتقاد برخی از حقوقدانان و دفاتر اسناد رسمی مبنی بر اینکه آنها معتقدند این شیوه پذیرش افراد بدون دانش و وجدان پذیرفته می شود و از طرف دیگر هر سال نمره قبولی کاهش می یابد ، گفت: در حوزه قضایی ، نمرات امتحانات حرفه ای مانند وکالت هرگز کاهش نمی یابد. از سوی دیگر ، برخی از دوستان ما نیز محاسباتی داشتند و جالب است بدانید که حداقل نمره قبولی در هر سال بیش از 50 درصد از نمره سطح حداکثر بوده است ، که نشان می دهد این معیار ممکن است باشد. سختگیرانه تر زیرا می دانم که این معیار در ابتدای ارائه به کمیسیون برای بدست آوردن 60 درصد از ده درصد بهترین نمرات امتحان بود که با انجام کار متخصص به 70 درصد از میانگین نمرات بهترین یک درصد تغییر یافت. به
علی خضریان در گفت وگو با ای بی اس نیوز ، اظهار کرد: با توجه به رتبه 178 ایران ، برای تسهیل ایجاد مشاغل در بین 190 کشور جهان ، ایجاد تغییر در محیط ضروری است. در شرایطی که شاخص ملی نظارت بر محیط کسب و کار ، بی ثباتی رویه ها و قوانین حاکم بر محیط کسب و کار ، اجاره و فساد کارکنان اداری و دشواری کسب کسب و کار از جمله 5 نگرانی و موانع اصلی تجارت راحت در ایران
خضریان با اشاره به تصویب کلی طرح تسهیل صدور مجوزهای تجاری با رأی بالای نمایندگان مجلس در مجلس ، گفت: این طرح مجوزها را به دو دسته تقسیم می کند: تأیید بر اساس ثبت نام و مبنای اولیه. ، شروع به کار کنید. علاوه بر این ، به منظور اطمینان از شفافیت در فرآیند صدور مجوز مبتنی بر تصویب ، ضمانت اجرایی در مورد عدم بارگیری فرآیند صدور مجوز توسط مراجع صدور مجوز در نظر گرفته شده است. به این ترتیب ، اگر مرجع صدور مجوز شرایط خود را بارگذاری نکند ، مجوز آن در محور ثبت نام تغییر می کند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: این هفته تصمیمی برای تغییر قانون ظرفیت دیجیتالی در زمینه های وکالت ، کار اسناد رسمی و تخصص رسمی اتخاذ می شود.
وی دلیل اصلی عدم پویایی محیط کسب و کار ایران را انحصار در برخی بازارها دانست و گفت: در حال حاضر مجوز فعالیت هایی مانند حقوق ، دفتر اسناد رسمی ، بورس ، کارشناسی رسمی ، دفاتر خدمات پزشکی قانونی الکترونیکی ، +10 به بهانه مانند اشباع بازار و نیاز به آموزش با قانون ایجاد ظرفیت تأمین می شود. با این حال ، به دلیل ناهماهنگی بین عرضه و تقاضای خدمات در این بازارها ، در بیشتر موارد ما با پدیده هایی مانند صف ، افزایش هزینه های خرید خدمات ، اجاره و فساد روبرو هستیم. اگر فقط با حذف قانون مجوز در صدور مجوز ، این پدیده ها قابل حل هستند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز