انتهای پیام
وکیل با انتقاد از استفاده از حد نصاب شناور به عنوان معیار علمی برای ورود به حرفه وکالت ، گفت: “از نظر شجره نامه چهارگانه در منطق ، راهی برای ایجاد رابطه مساوی بین حد نصاب وجود ندارد. نقطه شناور و یک استاندارد علمی ، و به نظر می رسد که نباید رابطه ای بین این دو وجود داشته باشد ، زیرا هر چقدر هم که تحصیلات آکادمیک متقاضیان در حرفه حقوقی پایین باشد ، بله ، بیشتر آنها با استفاده از حد نصاب شناور ، در معاینه وکالت پذیرفته می شوند ، به این معنی که یک فاجعه جبران ناپذیر ما خروجی وکلا با دانش حقوقی اندک خواهیم بود که امنیت قضایی شهروندان و حق دفاع آنها را به طور جدی به خطر می اندازد.
حجتی در پایان ابراز امیدواری کرد که “مجلس به اظهارات دلسوزانه و انتقادات جامعه حقوقی کشور توجه کند” در این زمینه: “قوانین مربوط به حوزه وکالت باید به روز شود ، اما نه از طریق برنامه ها. اقتصادی و برای تجاری سازی و بازار بدون شک ، وقتی سیاستهای کلی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری ، وکالت را زیرمجموعه ای از امور قضایی می داند ، طبیعتاً مجلس براساس رهبری ، باید دیدگاه اقتصادی خود را در زمینه حرفه وکالت مطابق اصل 110 قانون اساسی و موضوع مورد نظر اتخاذ کند. که باید به زیر فصل فصل سوم قانون اساسی و حقوق ملت توجه ویژه ای شود و برخلاف قانون اساسی ، وکالتنامه باید در زیر فصل فصل چهارم و ماده 44 قانون اساسی قرار گیرد. قانون اساسی که به امور اقتصادی می پردازد.
“قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی یا قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار همه رویکرد اقتصادی و بازاری دارد و نمی توان وارد حوزه هایی شد که قوانین در معرض تغییر است. شامل می شود ، “او گفت. نداشتن.
به گزارش ای بی اس نیوز ، سید مهدی حجتی در این باره گفت: اساساً قرار دادن س questionال مهمی مانند نحوه شرکت در آزمون ورودی حقوق در این پروژه با مشکلاتی روبروست و کمیسیون جهش و رونق تولید از نظر عدم اشراف قانونی و از نظر اقتصادی عنصر مهمی مانند حق دفاع شهروندان از خود نباید مسئول بررسی و تصویب این طرح در این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی باشد.
یک وکیل از طرح تسهیل صدور مجوزهای تجاری خاص انتقاد کرد.
حجتی افزود: “کشور ما از نظر استفاده از خدمات وکالت با بسیاری از کشورهای جهان فاصله دارد و بسیاری از خدمات حقوقی که منحصراً توسط وکلا از سایر کشورهای ایران توسط غیر وکلا ارائه می شود یا اصولاً نیازی به استفاده از این خدمات دیده نمی شود و در محاکمات حضور وکلا الزامی نیست ، اما به همان اندازه تیز ، ایران را نمی توان با بسیاری از کشورها مقایسه کرد.
عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری افزود: ماده 6 طرح تسهیل صدور مجوزهای تجاری خاص با شعار دروغین ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان حقوق نوشته شده است در حالی که همه می دانند داشتن مجوز وکالت ایجاد نمی کند و تا زمانی که هیچ دلیلی برای فعالیت دارندگان مجوز در کشور وجود ندارد ، مردم فقط یک مجوز دارند که قبلاً هیچ چیزی دریافت نمی کردند.
حجتی با بیان اینکه وکالت نامه نه در مجوزهای مبتنی بر ثبت است و نه در بین مجوزهای مبتنی بر گواهینامه ، افزود: هنگامی که طرحی دارای رویکردی صرفاً اقتصادی باشد ، بدیهی است که درج موضوعات نه در حالی که ماده 7 در این طرح تکرار شده است. مجوزهای تجاری به دو دسته: مبتنی بر ثبت و مبتنی بر گواهینامه ، تبصره 1 به ماده 6 نشان دهنده خروج موضوعی وکالت از زیرمجموعه هریک از دو نوع مجوزهای ذکر شده است و مجلس باید توضیح قانع کننده ای داشته باشد. برای این تناقض
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز