اجتماعی

وضعیت روستاها بدتر از مناطق شهری است • خبرگزاری رکنا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معصومه نجفی، دستیار آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وی در نشست خبری با بیان اینکه برنامه درسی محور کار این رئیس دانشگاه است، گفت: رویکردها در کتاب های درسی در دهه 90 تغییر کرد، اما معلمان برای همگامی با رویکردهای جدید آموزش ندیدند و فاصله بین اهداف برنامه درسی و آنچه در آن اتفاق می افتد وجود داشت. مدارس قابل توجه است. برای توانمندسازی معلم در فرآیند آموزشی باید به وضعیت موجود نگاه می کردیم. در فرآیند نظرسنجی، یکی از شاخص ها میزان تکرار ابتدایی است که در دوره ابتدایی 3 درصد و در سال اول 10 درصد بوده است که آمار وحشتناکی است و باید به آن توجه شود.

آیا این خبر برای شما مفید بود؟


https://www.rokna.net/fa/tiny/news-867956>منبع:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به منظور ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی، محتوای خودآموز معلمان دوره ابتدایی در قالب بسته های زبان آموزی تهیه و در دورافتاده ترین مناطق شهر توزیع شده است. کشور گفت: امیدواریم در سال آینده مدارس بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.


رکنا: معاون وزیر آموزش و پرورش آمار عجیبی از ترک تحصیل در کلاس اول ارائه کرد.

آمار عجیب ترک تحصیل در مقطع ابتدایی/ معاون وزیر آموزش و پرورش: وضعیت روستاها بدتر از مناطق شهری است



خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

وی ادامه داد: وضعیت روستاها نسبت به مناطق شهری بدتر بود. افت تحصیلی در دوره اول ابتدایی حادتر بود و به این نتیجه رسیدیم که لازم است در مورد دوره اول ابتدایی استعلام بگیریم. از 60 هزار مدرسه ابتدایی، 15 هزار مدرسه غیردولتی بود. از 35 هزار مدرسه باقیمانده، بر اساس نیاز، 8 هزار و 300 کلاس روستایی شامل 25 درصد کلاس های اول ابتدایی را در اولویت قرار داده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا