یک فعال صنعت بیمه به تشریح وضعیت صندوق کم درآمد پرداخت.
به گزارش ای بی اس نیوز، موسی رضایی در نشست خبری با اشاره به هوشمند شدن بیمه البرز تا پایان سال اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف تضمین صنعت بیمه این است که این صنعت به دنبال تولید محصولات جدید نبوده است. یکی از اقدامات بیمه البرز ایجاد محصول جدید بیمه عمر بود. نام این محصول شوکا است و فرآیندهای آن در بیمه مرکزی نهایی شده و هفته آینده به عنوان محصول جدید معرفی می شود. در بیمه نامه شوکا علاوه بر تجارت، دغدغه های حفاظت از محیط زیست نیز وجود دارد. شوکا در واقع نام آهوی کوچکی از جنگل های هیرکانی است.
وی درباره چالش های بیمه عمر توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد ضریب نفوذ بیمه های عمر طی دو سال گذشته کاهش یافته است. یکی از دلایلی که مشتریان عنوان کردند این بود که تورم به قدری محسوس است که ارقام ارائه شده توسط شرکت بیمه در سال های آینده بی ارزش است. موضوع دیگر بیمه نامه های عمر طولانی مدت است.
مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: بنابراین در پروژه شوکا سعی شد که بازه زمانی کوتاهتر باشد و بانک قرض الحسنه به عنوان شریک تجاری انتخاب شود و مشتری از این طریق تامین مالی شود.
رضایی با تاکید بر اینکه بیمه البرز بیمه گر ایران خودرو نیست، گفت: در مناقصه بیمه کارخانه و کارکنان ایران خودرو را برنده شدیم اما پس از بررسی، آن را به بیمه پارسیان پس فرستادیم.
وی ادامه داد: سندیکای بیمه برای استخراج نرخ فنی برای مناقصات بزرگ پیش نویس تفاهم نامه ای را تدوین کرد که این امر اجرایی نشد.
رضایی در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز مبنی بر اینکه آیا بخشی از پرتفوی بیمه البرز را سهام بیمه البرز تشکیل می دهد، گفت: در حال مذاکره با بازارگردا دیرکام در این خصوص هستیم. و وضعیت صندوق در دست بررسی است. این موضوع حتما بررسی و گزارش خواهد شد.
انتهای پیام