دهقانی: هدف از واردات، یافتن خودروی اقتصادی و مناسب برای مردم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بهتر است 15 تا 30 درصد سود معقول داشته باشد و در صورت سود به خزانه و خزانه داری کشور برگردانده شود و این خودروها باید سودآور باشند. فروخته شد. در جایی مانند بورس و از واردکننده انتظار می رود که سود معقولی داشته باشد.متعهد به آوردن تکنولوژی و متعهد به ارائه خدمات پس از فروش باشد.
واردکننده خودرو باید بین 15 تا 30 درصد سود معقول داشته باشد و اگر بیشتر درآمد داشته باشد باید به خزانه دولت بدهد.
دهقانی گفت: با توجه به اینکه 4 تا 5 سال است که خودرو وارد نمی کنیم، “هدف از واردات” یافتن خودروی مناسب اقتصادی برای مردم است و البته هدف از واردات این نیست، خودروهای لوکس وارد کنید. هر چند نظر من این است که باید به سلیقه شخصی احترام گذاشت و حتی خودروهایی که داخل آن طرفداران دارند و عده ای می خواهند از آن استفاده کنند باید وارد شود و اگر در دسترس مصرف کننده باشد مشکلی ندارد زیرا آنها هم جزء تقاضای بازار هستند. و در صورت تامین این عناصر فشار از سایر قسمت های خودرو برداشته می شود.
این نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینکه عده ای بدون فکر حمایت و یا ارائه خدمات پس از فروش و بدون انتقال تکنولوژی، چند هزار دستگاه خودرو وارد کنند، سیاست درستی نیست و به تولید آسیب می زند، بنابراین همه این موارد. دیده شده و در حال اجراست.
الله وردی دهقانی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، در خصوص انتقاد دبیر انجمن خودروسازی کشور از مقررات واردات خودرو، اظهار کرد: انتقاداتی که به واردات خودرو وارد می شود این است که مردم اجازه دارند خودروهای مورد نظر خود را بیاورند و تجارت کنند و سود ببرند و مهم نیست. چه اتفاقی برای تولید داخلی میافتد و آیا سود بلندمدت، انتقال فناوری و خدمات پس از فروش برای کاربران وجود خواهد داشت یا خیر؟
نماینده مردم ورزقان در شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از این اقدامات از یک سو افزایش ارزش اقتصادی کشور و از سوی دیگر تامین نیازهای بازار داخلی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با بیان اینکه هدف کلی واردات خودرو انتقال فناوری و رونق بخشیدن به صنعت خودروسازی ما با شکل گیری قطب های جدید در کشور است، خاطرنشان کرد: این سیاست درستی نیست. با توجه به اینکه بدون فکر حمایت یا ارائه خدمات پس از فروش و همچنین بدون انتقال تکنولوژی چندین هزار دستگاه خودرو وارد می کنند به افراد خاصی مجوز بدهند.
وی در ادامه بیان کرد: همه جمع بندی ها به این نتیجه رسید که وزارت صنعت، معدن و تجارت آیین نامه ای در این خصوص تهیه کرده است و جلسات متعددی در مجلس تشکیل شده و جلساتی نیز در هیئت مدیره تشکیل شده است و در نهایت چنین است. ملاقات. قرار شد شرکت ها بیایند و خودروهای بادوام وارد کنند، جریمه و مسائل دیگر را در بر نگیرند، با انتقال تکنولوژی بیایند و سود منطقی هم ببرند و اینطور نیست که یک نفر خودرو وارد کند و چند بار برنده شود.
انتهای پیام
وی همچنین تاکید کرد: در واردات خودرو ضمن تنظیم بازار و تامین و تامین تقاضا، نوسازی صنایع خودروسازی و حمل و نقل و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی، هدف کلی انتقال فناوری و کمک به شکلگیری جدید است. خوشه های خودرویی در کشور به گونه ای که تمامی این اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت منجر به شکوفایی صنعت خودروسازی ما و حفظ و به روز رسانی این صنعت شود.